Ліцензія на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення

Ідентифікатор послуги
00597
Строк
до 20 днів
Повна назва
Видача ліцензії на право провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення
Інформація про послугу
Право на здійснення централізованого водопостачання та водовідведення мають підприємства, що отримали відповідну ліцензію. Для її отримання необхідно подати органу ліцензування заяву про отримання ліцензії та перелік документів.

Як отримати і що для цього потрібно

Де отримати
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
Рада міністрів Автономної Республіки Крим
Обласні, Київська та Севастопольська міська державна адміністрація
Як замовити послугу
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто або через законного представника, шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом) чи заповнивши заяву на отримання послуги онлайн на сайті: https://my.gov.ua/info/services/online/11?isOnline=True.
Хто може звернутися: юридична особа, фізична особа-підприємець
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:
Заява про отримання ліцензії подається за формою, визначеною ліцензійними умовами
Відомості про засоби провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення
Відомості про місця провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення
Копія паспорта керівника здобувача ліцензії із відміткою органу державної податкової служби про повідомлення про відмову через свої релігійні переконання від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (подається тільки фізичними особами-підприємцями, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби)
Копія документа, що підтверджує наявність лабораторії, яка має право здійснювати виробничий контроль, або копія договору на виконання таких робіт з відповідними лабораторіями інших організацій
Схема мереж, споруд та інших об’єктів, задіяних у провадженні діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, затверджена керівником суб’єкта господарювання, із зазначенням точок розмежування (за наявності) з іншими суб’єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення та приладів обліку
Інформація про підтвердження відсутності здійснення контролю за діяльністю суб’єкта господарювання у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про оборону України»
Відомості про доступність місць провадження господарської діяльності для маломобільних груп населення (надається у разі наявності споживачів (населення), які використовують питну воду, послуги з водовідведення для забезпечення фізіологічних, санітарно-гігієнічних та побутових потреб)
Опис документів, що подаються для отримання ліцензії, у двох екземплярах (у разі подання документів у паперовій формі)
Умови і випадки надання

Для отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення необхідно звернутись до НКРЕКП чи Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної,  Київської міської державної адміністрації із заявою, оформленою відповідно до додатка 1 до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, та іншими необхідними документами. 


Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, здійснює ліцензування господарської діяльності з централізованого водопостачання (виробництво та/або транспортування та/або постачання питної води споживачам) та/або централізованого водовідведення (відведення та/або очищення стічної води) у разі, якщо системи централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення суб’єктів господарювання розташовані в одному чи декількох населених пунктах у межах території однієї або більше областей (включаючи місто Київ), сукупна чисельність населення яких становить більше ніж сто тисяч осіб та обсяги реалізації послуг яких становлять відповідно: з централізованого водопостачання - більше ніж триста тисяч метрів кубічних на рік; з централізованого водовідведення - більше ніж двісті тисяч метрів кубічних на рік.


Обласні та Київська міська державні адміністрації здійснюють ліцензування господарської діяльності з централізованого водопостачання (виробництво та/або транспортування та/або постачання питної води споживачам) та/або централізованого водовідведення (відведення та/або очищення стічної води) для суб’єктів господарювання, що не підпадають під критерії регулювання НКРЕКП.


За видачу ліцензії справляється разова плата в розмірі одного прожиткового мінімуму, виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що діє на день прийняття органом ліцензування рішення про видачу ліцензії, якщо інший розмір плати не встановлений законом.


Плата за видачу ліцензії, що видана Радою міністрів Автономної Республіки Крим або місцевим органом виконавчої влади, становить 10 відсотків від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що діє на день прийняття рішення про видачу ліцензії.


Строк прийняття рішення про видачу ліцензії або про відмову в її видачі становить:


десять робочих днів з дня одержання заяви про отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності, що належить до суміжних ринків;


двадцять робочих днів з дня одержання заяви про отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності, що належить до сфери діяльності суб'єктів природних монополій.

Результат та способи отримання результату
Видача ліцензії на право провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення
Відмова у видачі ліцензії
Залишення заяви про отримання ліцензії без розгляду
Отримати результати надання послуги заявник може особисто або через законного представника, поштовим відправленням на вказану при поданні заяви адресу (рекомендованим листом) чи на сайті: https://my.gov.ua/info/services/online/11?isOnline=True.

Строк та вартість надання послуги

Звичайне надання
Адміністративний збір
Один прожитковий мінімум, виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що діє на день прийняття органом ліцензування рішення про видачу ліцензії.
Строк надання
20 днів (робочі)
У разі видачі ліцензії органом місцевої влади
Адміністративний збір
10 відсотків від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що діє на день прийняття рішення про видачу ліцензії.
Строк надання
20 днів (робочі)

Куди звернутися, якщо відмовлено у наданні послуги?

Підстави для відмови у наданні послуги
Виявлення недостовірності даних у підтвердних документах, поданих здобувачем ліцензії
Ненадання гарантійного листа (у разі передачі цілісного майнового комплексу ліцензіата іншому суб’єкту господарювання, який має намір отримати відповідну ліцензію, такий суб’єкт господарювання до заяви про отримання ліцензії подає гарантійний лист про виконання зобов’язань щодо усунення порушень ліцензійних умов, встановлених відповідними рішеннями НКРЕКП та невиконаних попереднім ліцензіатом, у частині коригування витрат та доходів)
Встановлення невідповідності здобувача ліцензії ліцензійним умовам, у тому числі заява або хоча б один із документів, що додається до заяви про отримання ліцензії, складені не за встановленою формою або не містять даних, які обов'язково вносяться до них згідно з Порядком ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг або ліцензійними умовами
Наявність інформації про здійснення контролю за діяльністю суб'єкта господарювання у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України, у значенні, наведеному у статті 1 Закону України «Про оборону України»
Наявність у НКРЕКП інформації про рішення суду щодо здобувача ліцензії, що забороняє йому провадити вид господарської діяльності, на право провадження якого ним подано заяву, та набрало законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства
Скаргу може подавати: оскаржувач, представник оскаржувача
Органи, до яких оскаржується
Окружний адміністративний суд
Судовий порядок оскарження
Спосіб подання позовної заяви: Подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Строк для подання позовної заяви: Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов’язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.
Строк розгляду позовної заяви: Суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку. Суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.
В позовній заяві зазначаються:
найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;
повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв’язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб’єкта владних повноважень;
зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;
виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;
відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;
відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;
перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;
у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб’єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;
у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб’єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;
власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості стосовно представника.
До позовної заяви додається: документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону; всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Інші додатки: У разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, участь у судовому засіданні щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, звільнення (відстрочення, розстрочення, зменшення) від сплати судового збору, про призначення експертизи, витребування доказів, про забезпечення надання безоплатної правничої допомоги, якщо відповідний орган відмовив у її наданні, тощо.

Часті питання та відповіді

КП «Джерело» має ліцензію на право провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення терміном дії з 15.07.2015 по 14.07.2020. Чи має підприємство надати до НКРЕКП заяву про отримання нової ліцензії (у зв’язку з наближенням закінчення терміну дії чинної ліцензії) чи надати заяву про продовження терміну дії чинної ліцензії?
Відповідно до частини шостої статті 21 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон про ліцензування), ліцензії на провадження видів господарської діяльності, зазначені у статті 7 Закону про ліцензування, зокрема, у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, які є чинними на день набрання чинності цим Законом та мали обмежений термін дії, є безстроковими. Таким чином, ліцензія на право провадження господарської діяльності з з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, видана КП «ДЖЕРЕЛО» і була чинною на день набрання чинності Законом про ліцензування, є безстроковою.

Нормативна база

Нормативні документи, що регулюють надання послуги:
Закон України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" абзац другий пункту 4 частини першої статті 17 Закон України "Про ліцензування видів господарської діяльності" пункт 4 частини другої статті 2 Постанова Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 03.03.2020 №548 "Про затвердження Порядку ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" абзац п’ятий підпункту 3 пункту 1.2 глави І Постанова Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 22.03.2017 №307 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення" пункти 1.4 та 1.5 глави І