Ідентифікатор послуги
00928
Строк
20 днів (робочі)
Вартість
Безкоштовно
Повна назва
Оформлення і видача паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм вперше особі у віці з 14 до 18 років з одночасною реєстрацією у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків
Інформація про послугу
Комплексна послуга для підлітків ID-14 передбачає одночасне оформлення першого паспорта та номера платника податків. Ця послуга надається абсолютно безкоштовно при оформленні першого паспорта. Отримати її можна в усіх відділах ДМС України, мережі центрів “Паспортний сервіс” та деяких ЦНАП, що надають паспортні послуги. За 20 днів дитина зможе отримати ID-картку з номером картки платника податків, що дійсна 4 роки.

Як отримати і що для цього потрібно

Де отримати
Територіальні органи Державної міграційної служби України
Центр надання адміністративних послуг відповідно до місця проживання
Державне підприємство "Документ"
Як замовити послугу
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто або через законного представника.
Хто може звернутися: фізична особа
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:
Заява-анкета
Свідоцтво про народження або документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави
Оригінали документів, що підтверджують громадянство та посвідчують особу батьків або одного з них, які на момент народження особи перебували у громадянстві України, або довідка про реєстрацію особи громадянином України (для підтвердження факту належності особи до громадянства України)
Паспорт громадянина України для виїзду за кордон
Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщеної особи)
Одна фотокартка розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру
Документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія, що міститься у паспорті (за наявності)
Умови і випадки надання

Громадянин України, який досяг 14-річного віку з метою подання документів та заяви-анкети для оформлення паспорта вперше звертається особисто відповідно до зареєстрованого місця проживання до: 

- територіального підрозділу ДМС; 

- центру надання адміністративних послуг/державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, або його відокремленого підрозділу – за умови наявності обладнання для оформлення заяв-анкет засобами Єдиного державного демографічного реєстру. 


Внутрішньо переміщена особа подає документи та заяву-анкету до територіального підрозділу ДМС/центру надання адміністративних послуг/державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС або його відокремленого підрозділу за місцем проживання, що підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.


Особа, місце проживання якої зареєстроване на тимчасово окупованій території України АР Крим або м. Севастополь подє документи та заяву-анкету до будь якого працюючого ериторіального підрозділу ДМС/центру надання адміністративних послуг/державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС або його відокремленого підрозділу за місцем звернення. 


Особа, місце проживання якої зареєстроване на тимчасово окупованій території України у Донецькій або Луганській областях, подає документи та заяву-анкету до будь якого працюючого ериторіального підрозділу ДМС/центру надання адміністративних послуг/державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС або його відокремленого підрозділу у Донецькій або Луганській області відповідно. 


Якщо особа, яка досягла 14-річного віку, відбуває покарання в установах виконання покарань або перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу, документи подаються через уповноважену особу адміністрації відповідної установи чи закладу до територіального підрозділу ДМС за місцем її розташування.


Для подання документів особою, яка у зв'язку з тривалим розладом здоров'я не може пересуватись самостійно, за зверненням такої особи або її законного представника, оформленим у письмовій формі, здійснюється виїзд працівника територіального підрозділу ДМС за місцем проживання чи перебування особи у закладі охорони здоров'я.


Послуга ID-14 надається абсолютно безкоштовно при оформленні першого паспорта. За 20 днів дитина зможе отримати ID-картку з номером платника податків, що дійсна чотири роки. Номер платника податків не змінюється.


Під час карантину послуга доступна за місцем звернення, а після його завершення – за місцем проживання.


Якщо особа визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною, документи та заява-анкета подаються одним із її законних представників (одним із батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших законних представників). 


До заяви додається: 

- довідка про реєстрацію місця проживання особи за зразком наведеним у додатку 13 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою КМУ від 02.03.2016 № 207, або довідку про реєстрацію місця проживання, видану до 04.04.2016 за зразком, наведеним у додатку 11 до Порядку реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні та зразків необхідних документів, затвердженого наказом МВС від 22.11.2012 № 1077.

- оригінали документів, що підтверджують громадянство та посвідчують особу батьків або одного з них, які на момент народження особи перебували у громадянстві України (для підтвердження факту належності особи до громадянства України). У разі відсутності таких документів або у разі, коли батьки чи один із батьків такої особи на момент її народження були іноземцями або особами без громадянства, або у разі набуття особою громадянства України на території України подається довідка про реєстрацію особи громадянином України.

- паспорт громадянина України для виїзду за кордон - для осіб, які постійно проживали за кордоном, та повернулися в установленому порядку на проживання в Україні;

- свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт (за умови зміни прізвища, імені або по батькові).


Для оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, який підтверджується медичним висновком закладу охорони здоров’я, оформлений в установленому порядку, або особі, яка відбуває покарання в установах виконання покарань або перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу, додатково подається одна фотокартка розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування із застосуванням засобів Реєстру. 

Результат та способи отримання результату
Видача паспорта громадянина України
Відмова від оформлення чи видачі паспорта громадянина України
Отримати результати надання послуги заявник може особисто або через законного представника.

Строк та вартість надання послуги

Звичайне надання
Адміністративний збір
Безоплатне надання
Строк надання
20 днів (робочі)

Куди звернутися, якщо відмовлено у наданні послуги?

Підстави для відмови у наданні послуги
Особа не є громадянином України
Особа вже отримала паспорт (у тому числі паспорт зразка 1994 року)
За видачею паспорта звернувся законний представник, який не має документально підтверджених повноважень на отримання паспорта
Дані, отримані з баз даних Реєстру, картотек, не підтверджують надану заявником інформацію
Особа подала не в повному обсязі документи та інформацію, необхідні для оформлення і видачі паспорта
Скаргу може подавати: оскаржувач, представник оскаржувача
Органи, до яких оскаржується
Територіальний орган Державної міграційної служби України
Адміністративний (позасудовий) порядок оскарження
Територіальний орган Державної міграційної служби України
Спосіб подання скарги:
Електронною поштою
Поштовим зв’язком (рекомендованим листом з описом вручення)
Особисто (письмова скарга)
Строк для подання скарги: У порядку, передбаченому Законом Україні «Про звернення громадян» (1 рік, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням)
Граничний строк розгляду скарги: У порядку, передбаченому Законом Україні «Про звернення громадян» (1 місяць від дня надходження. Якщо в місячний термін розглянути скаргу неможливо – строк може бути подовжено, при цьому загальний термін розгляду скарги не може перевищувати 45 днів)
У скарзі має бути зазначено:
Повне найменування (ім’я) оскаржувача, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім’я) представника оскаржувача, якщо скарга подається представником
Зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку оскаржувача
Викладення обставин, якими оскаржувач обґрунтовує свої вимоги
Вимоги оскаржувача
Підпис оскаржувача або його представника із зазначенням дати складання скарги
Відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання
До скарги додаються: Засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав оскаржувача, У випадку оскарження представником - довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника оскаржувача
Посилання на нормативно-правові документи:
Окружний адміністративний суд
Судовий порядок оскарження
Спосіб подання позовної заяви: Подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Строк для подання позовної заяви: Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов’язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.
Строк розгляду позовної заяви: Суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку. Суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.
В позовній заяві зазначаються:
найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;
повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв’язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб’єкта владних повноважень;
зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;
виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;
відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;
відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;
перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;
у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб’єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;
у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб’єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;
власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості стосовно представника.
До позовної заяви додається: документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону; всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Інші додатки: У разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, участь у судовому засіданні щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, звільнення (відстрочення, розстрочення, зменшення) від сплати судового збору, про призначення експертизи, витребування доказів, про забезпечення надання безоплатної правничої допомоги, якщо відповідний орган відмовив у її наданні, тощо.

Часті питання та відповіді

Чи можу я користуватись паспортом у формі картки якщо не пам’ятаю ПІН та ПАК коди?
Навіть коли доступ до безконтактного електронного носія (чіпу) заблоковано, паспорт у формі картки не втрачає чинності і нею можна користуватися протягом терміну дії. Блокування доступу до чіпу відбувається автоматично у разі неправильного введення ПІН1/ПІН 2 (тричі підряд) та ПАК1/ ПАК2 (після 10 спроб). У цьому випадку використання паспорта-картки буде частково обмеженим - без можливості здійснення операцій зчитування та внесення (або зміни) інформації на чіп паспорта у формі картки.
Що робити, якщо виявлено інформацію про визнання недійсним паспорта громадянина України?
Здійснити перевірку за базою недійсних документів можливо на офіційному веб-сайті Державної міграційної служби України у сервісі «Перевірка недійсних документів» за посиланням https://nd.dmsu.gov.ua/. Звертаємо увагу, що дані надаються з інформаційною метою, сервіс не надає юридичного підтвердження статусу документа. У разі необхідності офіційного підтвердження відповідної інформації, особі необхідно особисто звернутися з оригіналом документа до територіального підрозділу ДМС, який здійснив оформлення документа, або до територіального підрозділу ДМС відповідно до зареєстрованого місця проживання.
Як дізнатися про стан готовності паспорта у формі картки?
Отримати інформацію щодо стану оформлення біометричного документа можна на офіційному веб-сайті ДМС, скориставшись сервісом «Перевірка стану оформлення документів» (https://dmsu.gov.ua/services/docstate.html).
Який нормативно-правовий акт регулює питання, пов’язані з використанням ПІН та ПАК кодів до паспорта громадянина України у формі картки?
Ці питання регламентуються наказом МВС від 16.02.2016 № 104 «Про затвердження Порядку використання безконтактного електронного носія, який імплантовано в паспорт громадянина України».
Що робити, якщо я забув свої ПІН- та ПАК-коди?
Якщо особа, на ім’я якої оформлено паспорт, не пам’ятає ПІН1 або ПІН2, їх можливо розблокувати (змінити) за допомогою ПАК1 або ПАК2 відповідно. У випадку, якщо власник паспорта у формі картки не пам’ятає своїх ПІН та ПАК кодів, але бажає користуватися паспортом у повному обсязі, йому необхідно звернутися до будь-якого територіального органу або територіальному підрозділу ДМС, ЦНАП, Паспортний сервіс ДП «Документ» із заявою про обмін паспорта у зв’язку з непридатністю для подальшого використання.
Чи обов’язково мені змінювати отримані з паспортом у формі картки ПІН та ПАК коди?
Під час отримання паспорта у формі картки особа, на ім’я якої оформлено паспорт, зобов’язана змінити початкові значення ПІН1/ПАК1 та ПІН2/ПАК2 власними комбінаціями цифр, а надалі - забезпечити конфіденційне зберігання цієї інформації.
Чи передбачена можливість відмови від оформлення паспорта громадянина України у формі картки та оформлення натомість паспорта громадянина України у формі книжечки?
Відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 р. № 302 «Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України» Державна міграційна служба до законодавчого врегулювання питання завершення оформлення та видачі паспорта громадянина України зразка 1994 року здійснює оформлення та видачу таких паспортів у порядку, встановленому Міністерством внутрішніх справ, громадянам України, щодо яких прийнято рішення суду, що набрало законної сили, про зобов’язання Державної міграційної служби оформити та видати паспорт громадянина України зразка 1994 року. Додатково: наказ МВС від 06.06.2019 №456 «Про затвердження Тимчасового порядку оформлення і видачі паспорта громадянина України».
Як в паспорті у формі картки змінити місце проживання?
Змінити інформацію, внесену до безконтактного електронного носія у паспорті у формі картки можна у територіальному підрозділі ДМС на підставі довідки про реєстрації місця проживання. Зареєстроване місце проживання підтверджується довідкою, виданою органом реєстрації або сільським головою.
Якщо особа знаходиться на довготривалому лікуванні або через стан здоровʼя не може самостійно прибути до територіального підрозділу ДМС, щоб оформити або обміняти паспорт, хто за неї може це зробити?
Якщо особа, яка не може пересуватися самостійно та знаходиться вдома, їй необхідно написати письмове звернення до територіального підрозділу ДМС за місцем проживання, долучивши копії документів, які підтверджують її діагноз. На підставі такої заяви здійснюється виїзд працівника територіального органу/територіального підрозділу ДМС за місцем проживання особи. Якщо особа перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ, документи для оформлення паспорта подаються через уповноважену особу до територіального підрозділу ДМС за місцем розташування адміністрації відповідного закладу. Якщо особа визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною документи за її зареєстрованим місцем проживання подає опікун або піклувальник. Окремо звертаємо увагу, що оформлення та видачу паспорта громадянина України за довіреністю чинним законодавством не передбачено.
Який розмір плати, що справляється за оформлення паспорта громадянина України у формі картки? Хто може бути звільнений від цієї оплати?
Тим, хто отримує паспорт вперше, послуга надається безкоштовно. У разі обміну паспорта з підстав, передбачених Порядком оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 302 від 25.03.2015, стягується адміністративний збір, розмір якого можна дізнатися на сторінці веб-сайту ДМС - сервіс «Платіжні реквізити». Окремо звертаємо увагу, що органи місцевого самоврядування можуть звільняти окремі категорії осіб від оплати вартості адміністративної послуги за оформлення паспорта громадянина України або приймати рішення про компенсацію таким категоріям осіб вартості адміністративної послуги за його оформлення, яка зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.
Яка інформація вноситься до паспорта громадянина України у формі картки?
До паспорта громадянина України у формі картки вноситься така інформація: назва держави; назва документа; ім’я особи; стать; громадянство; дата народження; унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі; номер документа; дата закінчення строку дії документа; дата видачі документа; уповноважений суб’єкт, що видав документ (код); місце народження; відцифрований образ обличчя особи; відцифрований підпис особи. До безконтактного електронного носія, що міститься у паспорті вноситься наступна інформація: інформація, зазначена в зоні візуальної перевірки паспорта; додаткова змінна інформація (про місце проживання, про шлюб і розірвання шлюбу, про зміну імені, у разі наявності - інформація про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття зазначеного номера та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу). У разі наявності повідомлення про відмову від реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у відповідному полі проставляється слово “відмова”. У разі відсутності інформації відповідне поле не заповнюється; біометричні дані, параметри особи (відцифрований образ обличчя особи, відцифрований підпис особи, відцифровані відбитки пальців рук (за згодою особи); засоби електронного цифрового підпису (у разі оформлення паспорта особі, яка досягла 18-річного віку) та засоби шифрування в порядку, встановленому законодавством. Інформація вноситься до безконтактного електронного носія відповідно до рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації (IКAO) Doc 9303.
Ми не змогли подати документи на одержання паспорта по причині хвороби дочки, а потім були новорічні свята. Чи потягне це за собою якусь відповідальність?
Статтею 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено: Проживання громадян, зобов’язаних мати паспорт громадянина України, без паспорта громадянина України або за недійсним паспортом громадянина України, а також проживання громадян без реєстрації місця проживання – тягнуть за собою попередження. Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за порушення, передбачені частиною першою цієї статті, – тягнуть за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Водночас інформуємо, що змінами до частини першої статті 222-2 КУАП виключені повноваження ДМС щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 197 та 198 КУАП.
Порядок оформлення паспорту громадянина України у формі картки мешканцям Донецької та Луганської областей, які мають довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи
Відповідно до статті 6 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» оформлення паспорта громадянина України у формі картки внутрішньо переміщеним особам здійснюється за місцем їх фактичного проживання, що підтверджується довідкою ВПО.
Де можна отримати паспорт громадянина України у формі картки?
Оформлення паспорта громадянина України у формі картки здійснюється всіма територіальними підрозділами ДМС, центрами надання адміністративних послуг або Паспортними сервісами ДП «Документ» (у яких встановлено відповідне обладнання та які забезпечені матеріально-технічними ресурсами, необхідними для оформлення і видачі паспорта громадянина України у формі картки)
Моєму синові виповнилося 14 років. За якою адресою та в який орган йому звернутися для отримання паспорта громадянина України у формі картки?
Особі, яка досягла 14 років, оформлення та видача паспорта громадянина України у формі картки здійснюється територіальним підрозділом ДМС за зареєстрованим місцем проживання в Україні. Вашому синові необхідно звернутися до підрозділу ДМС за місцем реєстрації (перелік територіальних органів) або до центру надання адміністративних послуг за місцем реєстрації або Паспортному сервісу ДП «Документ». У разі відсутності зареєстрованого місця проживання – за місцем фактичного проживання або за останнім зареєстрованим місцем проживання.
Чи можна отримати паспорт громадянина України у формі картки не за місцем реєстрації?
Оформлення та видача паспорта у формі картки вперше (по досягненню 14-річного віку), оформлення замість втраченого (викраденого) або у разі обміну паспорта у формі книжечки здійснюється територіальним підрозділом ДМС за зареєстрованим місцем проживання. У разі відсутності зареєстрованого місця проживання – за місцем фактичного проживання або за останнім зареєстрованим місцем проживання. У подальшому всі послуги із оформлення паспорта особа зможе отримувати у будь-якому територіальному органі або підрозділі ДМС, ЦНАП (за умови наявності технічної можливості оформлення біометричних документів) або Паспортному сервісі.
Що робити, коли паспорт у формі картки втрачено (викрадено) або він підлягає обміну?
Негайно звернутися до найближчого територіального органу або підрозділу ДМС (незалежно від місця реєстрації) та подати відповідну заяву. Також заяву можна подати у будь-якому ЦНАП (за умови наявності технічної можливості оформлення біометричних документів) або Паспортному сервісі.
Який строк дії паспорт громадянина України у формі картки?
- особам віком від 14 до 18 років паспорт громадянина України у формі картки видається строком дії на 4 роки. - особам, яким виповнилося 18 років паспорт громадянина України у формі картки видається строком дії на 10 років.

Нормативна база

Нормативні документи, що регулюють надання послуги:
Закон України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» ст. ст. 13-21 Закон України «Про громадянство України» ст. 5 Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» ст. 6, 7 Закон України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» ст. 9-3 Постанова КМУ від 02.03.2016 №207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» Постанова КМУ від 26.11.2014 №669 «Про затвердження Порядку отримання, вилучення з Єдиного державного демографічного реєстру та знищення відцифрованих відбитків пальців рук особи» Постанова КМУ від 10.07.2019 №691 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини» Постанова КМУ від 25.03.2015 №302 «Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України» Наказ ЦОВВ від 26.11.2014 №1279 «Про затвердження зразка заяви-анкети для внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» Наказ ЦОВВ від 16.08.2012 №715 «Про затвердження зразків документів, які подаються для встановлення належності до громадянства України, прийняття до громадянства України, оформлення набуття громадянства України, припинення громадянства України, скасування рішень про оформлення набуття громадянства України, та журналів обліку» Наказ ЦОВВ від 18.10.2019 №875 «Про затвердження Вимог до відцифрованого образу обличчя особи, фотокарток, що подаються для оформлення або обміну документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, та фотографічного зображення на них»