Ідентифікатор послуги
00108
Строк
до 1 дня
Вартість
Безкоштовно
Інформаційна карта
Повна назва
Державна реєстрація змін до відомостей про фізичну особу – підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань
Інформація про послугу
У разі виникнення необхідності у внесенні змін до номера платника податків (паспортних даних), прізвища, ім'я, по батькові, місця проживання/місцезнаходження, фізичній особі-підприємцю потрібно звернутись до державного реєстратора за місцем його реєстрації або проживання. У разі якщо потрібно змінити інформацію про ФОП, що зберігається в Єдиному державному реєстрі, зокрема внести зміни до громадянства, видів економічної діяльності, контактної інформації фізичної особи-підприємця є можливість внесення таких змін про ФОП на Порталі Дія.

Як отримати і що для цього потрібно

Де отримати
Районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації
Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад
Нотаріуси
Державне підприємство "Дія" (Портал)
Як замовити послугу
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто або через законного представника, шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом) чи заповнивши заяву на отримання послуги онлайн на сайті: https://diia.gov.ua/services/zminennya-danih-fop.
Хто може звернутися: фізична особа-підприємець
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:
Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про ФОП, що містяться в Єдиному державному реєстрі (при подачі через Портал Дія формується в автоматичному режимі).
Копія довідки про зміну реєстраційного номера облікової картки - у разі внесення змін, пов’язаних із зміною реєстраційного номера облікової картки платника податків.
Копія першої сторінки паспорта та сторінки з відміткою про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта - у разі внесення змін, пов’язаних із зміною серії та номера паспорта, - для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта.
Договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства у новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в договорі (декларації) про створення сімейного фермерського господарства.
Договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства - у разі створення фізичною особою - підприємцем сімейного фермерського господарства відповідно до Закону України "Про фермерське господарство".
Документ про сплату адміністративного збору.
Умови і випадки надання

Державна реєстрація змін до відомостей про фізичну особу – підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формування, проводиться шляхом особистого звернення до державного реєстратора, відправлення документів поштою або подання заяви для державної реєстрації змін до відомостей про фізичну особу-підприємця в електронній формі через кабінет громадянина на Порталі Дія.

У разі зміни відомостей, що внесені до ЄДР, фізична особа-підприємець має подати до державного реєстратора оновлені відомості. Наразі через Портал Дія можна внести зміни лише до інформації про громадянство, види економічної діяльності, контактну інформацію фізичної особи-підприємця. Внести зміни до реєстраційного номера облікової картки платника податків (паспортних даних), прізвища, ім'я, по батькові, місця проживання/місцезнаходження наразі доступно тільки офлайн шляхом особистого звернення до державного реєстратора. 

У разі подання заяви через Портал Дія (займає до 10 хвилин) повідомлення про реєстрацію чи відмову з’явиться у кабінеті громадянина, буде відправлено електронною поштою. Як тільки зміни будуть зареєстровані в ЄДР, ви зможете отримати витяг з реєстру в кабінеті громадянина. Витяг має юридичну силу – його можна роздрукувати й користуватися як будь-яким іншим документом.

Якщо документи подаються особисто, заявник пред’являє документ, що відповідно до закону посвідчує особу. У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що підтверджує його повноваження (крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань). Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що засвідчує повноваження представника, є документ, що підтверджує повноваження законного представника особи, або нотаріально посвідчена довіреність.

Заява про внесення змін до відомостей про фізичну особу – підприємця, що містяться в ЄДР, оформлюється за встановленим зразком https://zakon.rada.gov.ua/laws/file/text/81/f462214n217.doc згідно форми 1, затвердженої наказом Мін’юсту від 18 листопада 2016 р. № 3268/5, та підписується заявником.

Результат та способи отримання результату
Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань .
Внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Рішення та повідомлення про відмову у державній реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови.
Отримати результати надання послуги заявник може особисто або через законного представника, поштовим відправленням на вказану при поданні заяви адресу (рекомендованим листом) чи на сайті: https://diia.gov.ua/services/zminennya-danih-fop.

Строк та вартість надання послуги

Внесення змін про ФОП через Портал Дія
Адміністративний збір
Безоплатне надання
Строк надання
1 день (робочі)
У разі звернення через державного реєстратора
Адміністративний збір
0,1 прожитковий мінімум для працездатних осіб - за державну реєстрацію змін відомостей про прізвище, ім’я, по батькові або місцезнаходження фізичної особи - підприємця
Строк надання
1 день

Куди звернутися, якщо відмовлено у наданні послуги?

Підстави для відмови у наданні послуги
Документи подано особою, яка не має на це повноважень; у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії; подання документів або відомостей, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», не в повному обсязі; документи подані до неналежного суб’єкта державної реєстрації; невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»; невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань чи інших інформаційних системах, використання яких передбачено Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»; подані документи суперечать вимогам законів України.
Скаргу може подавати: оскаржувач, представник оскаржувача
Органи, до яких оскаржується
Міністерство юстиції України
Адміністративний (позасудовий) порядок оскарження
Міністерство юстиції України
Спосіб подання скарги:
Поштовим зв’язком (рекомендованим листом з описом вручення)
Особисто (письмова скарга)
Шляхом заповнення електронної форми на веб-порталі, з використанням якого надаються адміністративні послуги за посиланням
Строк для подання скарги: Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.
Граничний строк розгляду скарги: У порядку, передбаченому Законом Україні «Про звернення громадян» (1 місяць від дня надходження. Якщо в місячний термін розглянути скаргу неможливо – строк може бути подовжено, при цьому загальний термін розгляду скарги не може перевищувати 45 днів)
У скарзі має бути зазначено:
Повне найменування (ім’я) оскаржувача, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім’я) представника оскаржувача, якщо скарга подається представником
Зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку оскаржувача
Викладення обставин, якими оскаржувач обґрунтовує свої вимоги
Вимоги оскаржувача
Підпис оскаржувача або його представника із зазначенням дати складання скарги
Відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання
До скарги додаються: Засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав оскаржувача, У випадку оскарження представником - довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника оскаржувача
Окружний адміністративний суд
Судовий порядок оскарження
Спосіб подання позовної заяви: Подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Строк для подання позовної заяви: Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов’язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.
Строк розгляду позовної заяви: Суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку. Суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.
В позовній заяві зазначаються:
найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;
повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв’язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб’єкта владних повноважень;
зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;
виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;
відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;
відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;
перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;
у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб’єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;
у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб’єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;
власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості стосовно представника.
До позовної заяви додається: документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону; всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Інші додатки: У разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, участь у судовому засіданні щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, звільнення (відстрочення, розстрочення, зменшення) від сплати судового збору, про призначення експертизи, витребування доказів, про забезпечення надання безоплатної правничої допомоги, якщо відповідний орган відмовив у її наданні, тощо.

Часті питання та відповіді

Чи потрібно подавати додатково документи?
Ні, не потрібно.
Як отримати зазначену послугу на порталі Дія.
1. Зареєструйтеся чи авторизуйтеся за допомогою електронного підпису у кабінеті громадянина на порталі Дія — diia.gov.ua 2. Заповніть онлайн-форму на отримання послуги та підпишіть заяву за допомогою вашого електронного підпису — https://diia.gov.ua/services/zminennya-danih-fop 3. Заповнену заяву на внесення змін про ФОП буде автоматично надіслано до ЄДР для проведення державної реєстрації змін в автоматичному режимі без участі державного реєстратора. 4. У разі внесення змін до виду діяльності (КВЕД), ПІБ, місця знаходження, якщо ви є платником єдиного податку, автоматично формується заява до податкової. 5. Статус заяви можна перевірити у кабінеті громадянина — https://my.diia.gov.ua/workflow З детальною інструкцією можна ознайомитись тут — https://www.youtube.com/watch?v=zTgubRxM99E Повідомлення про успішно внесені зміни про ФОП з’явиться у кабінеті та буде відправлено електронною поштою. Виписка буде доступна, щойно органи податкової та статики візьмуть вас на облік. Завантажити сформовану виписку, можна в особистому кабінеті порталу Дія в розділі Отримані документи — https://my.diia.gov.ua/workflow/inbox або ж на сайті ЄДР — usr.minjust.gov.ua. Вибирайте розділ Результат надання адміністративних послуг, введіть код опису та завантажуйте. Зверніть увагу: статус заяви відобразиться лише на порталі Дія, оскільки застосунок та портал Дія — це дві різні платформи, які не синхронізовані між собою.
Що робити, якщо в мене немає електронного підпису?
Ознайомитися за інформацією можливо за посиланням https://diia.gov.ua/faq/1.
Чи можна внести зміни онлайн, якщо ФОП було відкрито офлайн?
Так, внести зміни онлайн можна, навіть якщо ФОП відкрито офлайн.

Нормативна база

Нормативні документи, що регулюють надання послуги: