Реєстрація шлюбу
Як отримати і що для цього потрібно
Де отримати
Як замовити послугу
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто.Хто може звернутися: фізична особа
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:
Умови і випадки надання
Для державної реєстрації шлюбу жінкою та чоловіком особисто подається заява (форма визначається додатком 7 Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні) до органу державної реєстрації актів цивільного стану за їх вибором. При поданні заяви жінка та чоловік пред'являють на посвідчення своєї особи паспорт або паспортний документ.
Особи, які раніше перебували в шлюбі, можуть зареєструвати повторний шлюб за умови пред'явлення документів, що підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання шлюбу недійсним.
Державна реєстрація шлюбу проводиться після закінчення одного місяця з дня подання нареченими заяви про державну реєстрацію шлюбу. За наявності поважної причини із дозволу керівника органу державної реєстрації актів цивільного стану державна реєстрація шлюбу проводиться до закінчення зазначеного строку.
Державна реєстрація шлюбу проводиться у присутності нареченої та нареченого з пред'явленням для посвідчення їх особи і віку паспортів громадянина України або паспортних документів іноземця чи документа, що посвідчує особу без громадянства. Державна реєстрація шлюбу через представника не допускається.
На період воєнного стану шлюб можна зареєструвати в той самий день подавши відповідну заяву до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану.
Державна реєстрація шлюбу, якщо один із наречених є військовослужбовцем, поліцейським чи працюючим в закладі охорони здоров’я може проводитися відділами державної реєстрації актів цивільного стану без особистої присутності такого нареченого (нареченої).
У такому випадку заява військовослужбовця, поліцейського, працівника закладу охорони здоров'я про державну реєстрацію шлюбу, що одночасно є підтвердженням факту надання ним згоди на шлюб, подається безпосередньому командиру (керівнику), яким засвідчується справжність підпису на відповідній заяві та забезпечується його передання до відділу державної реєстрації актів цивільного стану, до якого подано особисто нареченим (нареченою) заяву про державну реєстрацію шлюбу.
Заява про державну реєстрацію шлюбу має містити відомості про нього та про особу, з якою він бажає зареєструвати шлюб: прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), дату народження, громадянство. У разі обрання прізвища нареченого (нареченої) або приєднання до свого прізвища прізвища нареченого (нареченої) — також відомості про обране прізвище.
Факт реєстрації шлюбу може засвідчуватися актом про укладання шлюбу, який складається безпосереднім командиром (керівником) військовослужбовця, та скріплюється гербовою печаткою відповідного органу (військового формування).
Акт може складатися без особистої присутності одного чи обох наречених з використанням доступних засобів відеозв’язку з тим із наречених, хто відсутній, або з обома відсутніми нареченими.
Факт реєстрації шлюбу також може засвідчуватися актом, який складається керівником закладу охорони здоров’я, в якому перебувають або працюють один чи обоє наречених, та скріплюється печаткою (за наявності) цього закладу.
При цьому акт може складатися в присутності обох чи одного з наречених з використанням доступних засобів відеозв’язку з тим із них, хто відсутній, за участю двох свідків.
Укладені акти надсилаються до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану для складання актового запису про шлюб у паперовій формі та внесення відомостей до Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Паперові акти на руки видаються у відділі РАГСу, до якого було надіслано оригінал.
Шлюб укладається за спрощеною системою. Проведення перевірок відомостей про наречених, за відсутності доступу до Реєстру, не застосовується.