Призначення належного користувача, який користується транспортним засобом на підставі тимчасового реєстраційного талона

Ідентифікатор послуги
01880
Строк
1 день (робочі)
Вартість
Безкоштовно
Повна назва
Внесення до Єдиного державного реєстру транспортних засобів відомостей про належного користувача, який користується транспортним засобом на підставі тимчасового реєстраційного талона
Інформація про послугу
Під час дії воєнного стану в Україні надання послуги тимчасово припинено.

Як отримати і що для цього потрібно

Де отримати
Сервісні центри Міністерства внутрішніх справ України
Як замовити послугу
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто або через законного представника, шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом) або електронною поштою чи заповнивши заяву на отримання послуги онлайн на сайті: https://e-driver.hsc.gov.ua/, https://bit.ly/34GGBiC.
Хто може звернутися: фізична особа
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:
Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу
Документ, що посвідчує особу, підтверджує громадянство України чи спеціальний статус особи
Довідка про реєстрацію місця проживання - у разі відсутності в документі, що посвідчує особу, підтверджує громадянство України чи спеціальний статус особи, відомостей про зареєстроване місце проживання на території України
Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб)
Довідка про звернення за захистом в Україні (для осіб, які звернулися із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту)
Відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті)
Посвідчення водія, яке підтверджує право керування транспортним засобом відповідної категорії, який зазначено у заяві, - якщо право керування підтверджується посвідченням водія іноземної держави
Умови і випадки надання

Внесення до Реєстру відомостей про належного користувача можливо здійснити шляхом:

1) звернення до сервісного центру МВС за заявою належного користувача. Це можливо зробити разом із власником автівки або самостійно. У такому разі відомості про власника автомобіля вносяться до заяви автоматично. Результатом є повідомлення в паперовій формі про внесення відомості належного користувача до реєстру, засвідчене печаткою сервісного центру МВС;


2) подання заяви онлайн через електронний кабінет водія або за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (портал Дія).

Онлайн-сервіс доступний на сайті Головного сервісного центру МВС на Урядовому порталі у розділі "Електронні послуги", а також на порталі Дія.


Внесення до Реєстру відомостей про належного користувача через веб-додаток, розміщений на офіційному веб-сайті Головного сервісного центру МВС, здійснюється автоматично після заповнення та підписання із застосуванням кваліфікованого електронного підпису відповідної електронної заяви, проведення автоматичної перевірки зазначених у ній відомостей за відповідними реєстрами та базами даних, доступ до яких має МВС, та за умови відсутності визначених Порядком підстав для відмови у внесенні відомостей.


Замовником послуги може бути фізична або юридична особа. Для цього необхідно:

1. Авторизуватися в Електронному кабінеті водія за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

2. Обрати з переліку послугу «Керування належним користувачем».

3. Ввести VIN-код автомобіля, належним користувачем якого хоче стати особа.

4. Обрати підставу для належного користування.

5. Ввести e-mail і телефон власника авто.

6. Перевірити дані та за необхідності прикріпити скан-копії довіреності чи договору.

7. Підписати створену заявку за допомогою кваліфікованого електронного підпису.


Після цього власник отримає лист з посиланням на онлайн-заяву. Він повинен перейти за посиланням і дати згоду на призначення. Якщо підставою для призначення є лише домовленість, власник автомобіля має підписати заяву за допомогою кваліфікованого електронного підпису. Перевірити статус підтвердження заявки особа, яка замовила послугу належного користувача, може в е-Кабінеті водія. Процес надання послуги онлайн триває один робочий день. За внесення до Реєстру відомостей про належного користувача плата не справляється.


Стати належним користувачем може лише фізична особа, яка має національне посвідчення водія або посвідчення водія іноземної держави, що відповідає вимогам Конвенції про дорожній рух 1968 року. 

Результат та способи отримання результату
Внесення відомостей про належного користувача
Відмова у внесенні відомостей про належного користувача
Отримати результати надання послуги заявник може особисто або через законного представника, поштовим відправленням на вказану при поданні заяви адресу (рекомендованим листом) або електронною поштою чи на сайті: https://e-driver.hsc.gov.ua/, https://bit.ly/34GGBiC.

Строк та вартість надання послуги

Звичайне надання
Адміністративний збір
Безоплатне надання
Строк надання
1 день (робочі)

Куди звернутися, якщо відмовлено у наданні послуги?

Підстави для відмови у наданні послуги
Виявлення під час проведення перевірки за відповідними реєстрами та базами даних, доступ до яких має МВС, факту: перебування власника (уповноваженої ним особи) або належного користувача у розшуку; позбавлення належного користувача права керування транспортними засобами або встановлення щодо такої особи тимчасового обмеження у праві керування транспортними засобами; відсутності у належного користувача права керувати транспортними засобами відповідної категорії, до якої належить транспортний засіб, зазначений у заяві
Розбіжність відомостей, внесених до заяви (електронної заяви) з відомостями, що містяться у відповідних реєстрах та базах даних, доступ до яких має МВС
Подання документів, що містять недостовірні відомості або явні ознаки підробки
Виявлення під час проведення перевірки за відповідними реєстрами та базами даних, доступ до яких має МВС, зазначеного в заяві транспортного засобу в розшуку
Неподання або подання не в повному обсязі документів, передбачених Порядком внесення відомостей про належного користувача транспортного засобу до Єдиного державного реєстру транспортних засобів
Виявлення на дату звернення щодо зазначеного в заяві транспортного засобу факту внесення до Реєстру відомостей про належного користувача (крім випадків визначення керівником юридичної особи - лізингоодержувача свого працівника належним користувачем)
Відсутність у поданих документах або Єдиному державному демографічному реєстрі відомостей щодо реєстрації місця проживання/перебування на території України належного користувача
Виявлення під час проведення перевірки за відповідними реєстрами та базами даних, доступ до яких має МВС, факту відсутності інформації про національне посвідчення водія, зазначене в електронній заяві
Виявлення факту відсутності в Реєстрі інформації про транспортний засіб, зазначений в електронній заяві
Неправильне заповнення заяви або внесення до неї відомостей не у повному обсязі або з виправленням
Скаргу може подавати: оскаржувач, представник оскаржувача
Органи, до яких оскаржується
Окружний адміністративний суд
Судовий порядок оскарження
Спосіб подання позовної заяви: Подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Строк для подання позовної заяви: Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов’язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.
Строк розгляду позовної заяви: Суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку. Суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.
В позовній заяві зазначаються:
найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;
повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв’язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб’єкта владних повноважень;
зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;
виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;
відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;
відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;
перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;
у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб’єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;
у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб’єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;
власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості стосовно представника.
До позовної заяви додається: документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону; всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Інші додатки: У разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, участь у судовому засіданні щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, звільнення (відстрочення, розстрочення, зменшення) від сплати судового збору, про призначення експертизи, витребування доказів, про забезпечення надання безоплатної правничої допомоги, якщо відповідний орган відмовив у її наданні, тощо.

Часті питання та відповіді

Що робити, якщо в мене немає електронного підпису?
Зверніться до будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів. Заповніть реєстраційну форму, свої паспортні дані та номер платника податків. Вартість послуги становить приблизно 200 гривень, але може відрізнятися в різних центрах сертифікації ключів. Користувачі Приватбанку можуть отримати електронний підпис безкоштовно в особистому онлайн кабінеті «Приват24» або у відділенні банку. Електронний ключ до підпису радимо зберігати на знімному носії, наприклад, флешці.

Пов'язані послуги