Включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги

Ідентифікатор послуги
01392
Строк
3 дні (робочі)
Вартість
Безкоштовно
Повна назва
Внесення до Реєстру осіб, які мають право на пільги
Інформація про послугу
Внесення до Реєстру осіб, які мають право на пільги, відомостей про пільговика та членів сім’ї чи опікуна пільговика, на яких поширюється пільга, для подальшого отримання ними пільг, які фінансуються за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів.

Як отримати і що для цього потрібно

Де отримати
Пенсійний фонд України
Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад
Центр надання адміністративних послуг
Як замовити послугу
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто, шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом) або електронною поштою.
Хто може звернутися: фізична особа
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:
Заява про внесення відомостей до Реєстру осіб, які мають право на пільги, за формою згідно з додатком 3 до Положення про Реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 № 117 (зі змінами).
Заява про взяття на облік ветерана війни і надання пільг за експериментальним проектом згідно з додатком до Порядку реалізації експериментального проекту з удосконалення порядку взяття на облік ветеранів війни і надання їм пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2023 № 1395.
Копії документів, що підтверджують право пільговика на пільги (з пред’явленням оригіналів зазначених документів; особи, зазначені у статтях 6-10-1, 16-1 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту“, - з пред’явленням відповідних посвідчень (оригіналів або електронного посвідчення ветерана) згідно із законодавством).
Копія документа, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків), зокрема копія, надана в електронній формі (за наявності в одержувача інформації технічної можливості провести перевірку відповідності реєстраційних даних фізичної особи за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків в електронній формі інформаційно-комунікаційними засобами з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства з питань захисту інформації), або копія паспорта громадянина України, або свідоцтва про народження (на вибір) із внесеними даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків або з відповідною відміткою у разі, коли особа через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків.
Паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (для іноземців та осіб без громадянства - паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства, посвідка на постійне/тимчасове проживання, посвідчення біженця або інший документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України).
Унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) та будь-який офіційний документ, що підтверджує фактичне місце проживання (за потреби).
Умови і випадки надання

Підставою для взяття на облік в Реєстр осіб, які мають право на пільги, є отримання особами, які мають право на пільги за соціальною ознакою відповідно до законів України, документів, що підтверджують право на пільги.

Бюджетні установи, казенні підприємства та комунальні некомерційні підприємства, що утворюються в результаті реорганізації державних та комунальних закладів охорони здоров’я: про пільговиків - органам Пенсійного фонду України. Заява із необхідними документами та/або відомостями подається посадовій особі виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, яка передає їх протягом трьох робочих днів з дати надходження відповідному органу Пенсійного фонду України в електронній формі засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями для включення до Реєстру осіб, які мають право на пільги, інформації про пільговиків приймаються посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, які після формування електронної справи у паперовій формі передаються не рідше ніж один раз на два тижні органам Пенсійного фонду України.

У разі коли пільговик із поважних причин (військова служба, хвороба, інвалідність тощо) самостійно не може звернутися до органу Пенсійного фонду України, посадової особи виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, така посадова особа вживає заходів до включення інформації про пільговика до Реєстру осіб, які мають право на пільги, зокрема за зверненням дієздатного повнолітнього члена сім’ї пільговика, на якого поширюються пільги, із поданням останнім документів, які свідчать про неможливість пільговика самостійно звернутися та підтверджують родинний зв’язок із ним.

Якщо під час наповнення Реєстру осіб, які мають право на пільги, використовується інформація з інших баз даних щодо персоніфікованого обліку громадян, до Реєстру включається інформація про пільговика без його особистої участі (за винятком інформації, що міститься у базі персональних даних - Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків).

Електронна інформаційна взаємодія Реєстру осіб, які мають право на пільги, з інформаційно-комунікаційними системами державної форми власності здійснюється безперервно із використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери та/або системи електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів із одночасним накопиченням необхідних даних у Реєстрі осіб, які мають право на пільги.

Результат та способи отримання результату
Отримати результати надання послуги у вигляді витягу з Реєстру осіб, які мають право на пільги, заявник може в електронній або паперовій формі із застосуванням засобів електронного сповіщення Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, засобами мобільного зв’язку чи в інший спосіб на запит особи, за заявою – в день звернення
Отримати результати надання послуги заявник може особисто, поштовим відправленням на вказану при поданні заяви адресу (рекомендованим листом) або електронною поштою.

Строк та вартість надання послуги

Звичайне надання
Адміністративний збір
Безоплатне надання
Строк надання
3 дні (робочі)

Куди звернутися, якщо відмовлено у наданні послуги?

Підстави для відмови у наданні послуги
Подання неповного пакету документів або некоректних (недостовірних) відомостей.
Скаргу може подавати: оскаржувач
Органи, до яких оскаржується
Окружний адміністративний суд
Судовий порядок оскарження
Спосіб подання позовної заяви: Подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Строк для подання позовної заяви: Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов’язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.
Строк розгляду позовної заяви: Суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку. Суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.
В позовній заяві зазначаються:
найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;
повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв’язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб’єкта владних повноважень;
зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;
виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;
відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;
відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;
перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;
у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб’єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;
у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб’єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;
власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості стосовно представника.
До позовної заяви додається: документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону; всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Інші додатки: У разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, участь у судовому засіданні щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, звільнення (відстрочення, розстрочення, зменшення) від сплати судового збору, про призначення експертизи, витребування доказів, про забезпечення надання безоплатної правничої допомоги, якщо відповідний орган відмовив у її наданні, тощо.

Часті питання та відповіді

Що робити, якщо у пільговика чи членів сім’ї або опікуна пільговика, на яких поширюються пільги, відбулися зміни щодо категорії пільговика, наявного посвідчення, переліку членів сім’ї тощо?
У разі зміни будь-яких відомостей, що потребують коригування включеної до Реєстру осіб, що мають право на пільги, інформації про пільговика, він або його законний представник, дієздатний повнолітній член сім’ї пільговика, на якого поширюються пільги, повідомляє про це протягом 30 календарних днів органу Пенсійного фонду України.