Призначення одноразової грошової допомоги членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України
Як отримати і що для цього потрібно
Де отримати
Як замовити послугу
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто, шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом).Хто може звернутися: фізична особа
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:
Умови і випадки надання
Заява у паперовій формі та необхідні документи подаються особисто, законним представником або уповноваженою особою:
1) до ЦНАП незалежно від задекларованого/зареєстрованого місця проживання.
2) до Міністерства у справах ветеранів України, у тому числі поштою, на адресу: вулиця Хрещатик, буд. 34, м. Київ, 01001.
Заява в електронній формі подається у разі наявності технічної можливості засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі – Портал Дія) або засобами Єдиного державного реєстру ветеранів війни (далі – Реєстр).
Примітка: Подати заяву в електронній формі засобами:
Порталу Дія може громадянин України (крім законних представників або уповноважених осіб особи з інвалідністю внаслідок війни;
Реєстру - громадянин України, іноземець або особа без громадянства (за наявності реєстраційного номера облікової картки платника податків).
Заява в електронній формі засобами Порталу Дія та/або Реєстру може бути подана адміністратором центру надання адміністративних послуг (далі – центр), який здійснює ідентифікацію заявника шляхом пред’явлення заявником паспорта громадянина України або тимчасового посвідчення громадянина України (для громадян України), паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, або посвідки на постійне проживання, або посвідки на тимчасове проживання, або посвідчення біженця, або посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, або іншого документа, що підтверджує законність перебування іноземця або особи без громадянства на території України, крім довідки про звернення за захистом в Україні та довідки про звернення за визнанням особою без громадянства (для іноземців та осіб без громадянства), після проходження електронної ідентифікації та автентифікації з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису або інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу адміністратора центру.
Після формування заяви в електронній формі засобами Порталу Дія або Реєстру на неї разом з доданими електронними копіями оригіналів паперових документів накладається кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису заявника або адміністратора центу, з дотриманням вимог законодавства у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг.
Примітка: під час подання заяви для перевірки паспортних даних, зазначених у заяві, та реєстраційного номера облікової картки платника податків пред’являється паспорт громадянина України/тимчасове посвідчення громадянина України (для громадян України), паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, або іншого документа, що підтверджує законність перебування іноземця або особи без громадянства на території України, крім довідки про звернення за захистом в Україні та довідки про звернення за визнанням особою без громадянства (для іноземців та осіб без громадянства), та документ що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідальному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, внесені до паспорта громадянина України.
У разі надсилання заяви засобами поштового зв’язку для перевірки паспортних даних, зазначених у заяві, та реєстраційного номера облікової картки платника податків додаються копії відповідних документів.
Підстава для отримання адміністративної послуги:
Звернення члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України, зазначеного в частині четвертій статті 101 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.
Одноразова грошова допомога в разі загибелі (смерті) осіб, зазначених у пунктах 1-6 частини першої статті 101 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, призначається та виплачується членам сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України, зазначеним в частині четвертій статті 101 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”. у розмірі 750 прожиткових мінімумів, установлених законом для працездатних осіб на 1 січня календарного року, в якому загинули (померли) особи, зазначені у пунктах 1-6 частини першої статті 101 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, рівними частинами.
Якщо один із членів сім’ї відмовляється від отримання одноразової грошової допомоги подається заява про відмову від отримання одноразової грошової допомоги, справжність підпису на якій засвідчується нотаріально. Таку заяву подає кожен повнолітній заявник, а від імені дитини віком до 18 років, недієздатного члена сім’ї, члена сім’ї, дієздатність якого обмежена, подає інший з батьків, опікун, піклувальник або інший законний представник.
У разі коли за одноразовою грошовою допомогою звернулися повнолітні діти осіб, зазначених у пункті 5 частини першої статті 101 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” (крім осіб, які входили до складу добровольчого формування територіальної громади, та працівників підприємств, установ, організацій), які не мають права на отримання одноразової грошової допомоги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 “Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім’ям під час дії воєнного стану”, такі діти мають право на виплату частки одноразової грошової допомоги згідно з цим Порядком незалежно від реалізації такого права іншими членами сім’ї, зазначеними в частині четвертій статті 101 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.
У разі коли одержувачі одноразової грошової допомоги одночасно мають право на отримання одноразової грошової допомоги, передбаченої Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, та одноразової грошової допомоги відповідно до інших законів, або компенсаційної виплати, встановленої іншими нормативно-правовими актами, виплата грошових сум здійснюється за однією з підстав за вибором одержувача одноразової грошової допомоги.
Мінветеранів розглядає подані документи, запитує інформацію в органах, уповноважених виплачувати одноразову грошову допомогу відповідно до інших законів, крім Закону, стосовно виплати або невиплати такої допомоги одержувачам, щодо яких здійснено запит, а також у разі потреби уточнює інформацію про одержувачів, стосовно яких подані документи, заслуховує пояснення одержувачів, свідків, представників державних органів і в місячний строк із дня надходження документів (уточненої інформації) приймає рішення про призначення одноразової грошової допомоги або про відмову в її призначенні з обґрунтуванням причини.
Одноразова грошова допомога виплачується Мінветеранів шляхом перерахування коштів на зазначений у заяві рахунок, відкритий в банку на ім’я одержувача одноразової грошової допомоги.
Виплата одноразової грошової допомоги здійснюється в порядку черговості відповідно до дати надходження документів до Міністерства у справах ветеранів України.