Погодження на створення відокремленого підрозділу за межами України (діяльність з управління активами, діяльність з управління майном для фінансування об’єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю, діяльність з адміністрування недержавних пенсійних фондів)
Як отримати і що для цього потрібно
Де отримати
Як замовити послугу
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто, офіційним каналом зв'язку чи заповнивши заяву на отримання послуги онлайн на сайті: https://services.nssmc.gov.ua.Хто може звернутися: юридична особа
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:
Умови і випадки надання
1. Порядок встановлює процедуру та умови погодження НКЦПФР у професійних учасниках ринків капіталу та організованих товарних ринків (крім банків) (далі — професійний учасник):
1) особи, обраної / призначеної на посаду керівника професійного учасника;
2) особи, кандидатура якої пропонується на посаду головного керівника Центрального депозитарію цінних паперів (далі — Центральний депозитарій);
3) особи, кандидатура якої пропонується на посаду головного керівника професійного учасника, який провадить діяльність з організації торгівлі на ринках капіталу та організованих товарних ринках та/або клірингову діяльність;
4) особи, кандидатура якої пропонується на посаду головного керівника системно важливого професійного учасника;
5) посадових осіб системи внутрішнього контролю;
6) особи, відповідальної за здійснення фінансового моніторингу (працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу) (далі — особа, відповідальна за здійснення фінансового моніторингу).
2. Цей Порядок поширюється також на:
особу, яка виконує обов’язки головного керівника у разі не обрання / не призначення головного керівника в установленому законодавством порядку;
особу, яку призначено тимчасово виконувати обов’язки головного керівника, у випадку, передбаченому пунктом 7 цього розділу;
особу, яка здійснює управлінські функції та яка не входить до складу наглядової ради або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду, та не є особою, яка здійснює виконавчі функції, але має постійний доступ до інсайдерської інформації, що прямо або опосередковано стосується професійного учасника, та має повноваження ухвалювати управлінські рішення (має право першого підпису), що впливають на подальший розвиток і комерційні перспективи такого професійного учасника (далі - особа, що має право першого підпису), у випадку, передбаченому пунктом 8 цього розділу.
1. Професійний учасник надає до НКЦПФР щодо осіб, зазначених у пунктах 1, 2 розділу I цього Порядку, заяву на отримання погодження особи на посаду керівника професійного учасника ринків капіталу та організованих товарних ринків, посадових осіб системи внутрішнього контролю та осіб, відповідальних за здійснення фінансового моніторингу (додаток 1) (далі — заява), створену в електронній формі, перелік (опис) документів, що подаються для отримання погодження, в якому має зазначатися, який документ, що надається разом із заявою, належить до конфіденційної інформації, та такі документи:
1) документ компетентного органу країни постійного місця проживання та громадянства особи, щодо якої подається заява, про те, є чи немає у неї судимості;
2) відомості про дозвіл на застосування праці іноземців та осіб без громадянства — подається для фізичної особи-іноземця, щодо якої подається заява;
3) документ, який підтверджує повноваження особи, що підписала (засвідчила) документи (у разі якщо документи підписані (засвідчені) не головним керівником професійного учасника або іншою уповноваженою установчим документом професійного учасника особою);
4) платіжний документ, що підтверджує внесення плати за погодження НКЦПФР особи, обраної/ призначеної на посаду (особи, кандидатура якої пропонується на посаду).
5) анкета керівника / посадової особи системи внутрішнього контролю (додаток 2) або анкета головного бухгалтера (додаток 3), або анкета особи, відповідальної за здійснення фінансового моніторингу (додаток 4), залежно від посади, на яку особу обрано / призначено, або на яку кандидатура особи пропонується, створена в електронній формі, із застосуванням електронного підпису особи, обраної / призначеної на посаду (особи, кандидатура якої пропонується на посаду), що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Щодо особи, яку призначено виконувати обов’язки головного керівника, у тому числі тимчасово у випадку, зазначеному в абзаці другому пункту 7 розділу I, та особи, що має право першого підпису у випадку, зазначеному в пункті 8 розділу I, подається анкета керівника / посадової особи системи внутрішнього контролю (додаток 2).
Щодо головного бухгалтера анкета керівника / посадової особи системи внутрішнього контролю (додаток 2) не подається;
6) копія рішення уповноваженого органу професійного учасника щодо обрання / призначення особи на посаду, зазначену у пунктах 1, 2 розділу I.
У разі обрання особи згідно рішення загальних зборів учасників (акціонерів) (одноосібного учасника (акціонера)) товариства подається копія протоколу загальних зборів учасників (акціонерів) товариства (рішення одноосібного учасника (акціонера) товариства), який (яке) містить рішення про обрання / призначення особи на посаду / призначення особи виконуючим обов’язки головного керівника професійного учасника (далі — копія протоколу), до якого додаються документи, що підтверджують повноваження представників учасників (акціонерів) / представника учасника (акціонера) товариства, які (який) голосували (голосував) від їх (його) імені з кількістю голосів, що дорівнює або перевищує 10 відсотків статутного капіталу товариства.
На дату подання заяви та документів, а також довідок від інших державних органів, період часу між датою оформлення (підписання) документів та датою їх подання (строк подання), не може бути більшим ніж два місяці, якщо інший строк дії не зазначений в документі державного органу.
У пакеті документів заявник має право надати додаткову інформацію та документи, що підтверджують відповідність особи, обраної / призначеної на посаду, особи, кандидатура якої пропонується на посаду, вимогам законодавства, у тому числі ті, що підтверджують відповідність вимогам щодо ділової репутації. Заявник, який вважає, що з поважних причин до особи не повинні застосовуватися ознаки невідповідної ділової репутації (крім ознаки щодо невідповідності бездоганної ділової репутації), має право надати до НКЦПФР відповідне обґрунтоване клопотання в електронній формі із дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», яке підлягає розгляду у строки та в порядку, визначені у Законі України «Про звернення громадян» із забезпеченням, у тому числі, права особи особисто викладати свої аргументи та бути присутньою при розгляді клопотання. За результатами розгляду клопотання НКЦПФР або задовольняє клопотання шляхом незастосування до особи певних ознак невідповідності ділової репутації вимогам, зазначеним у цьому пункті, або про відмовляє у задоволенні клопотання із зазначенням причин.
Заявник у разі неможливості подання інформації або документів, визначених цим Порядком, з незалежних від нього причин подає до НКЦПФР обґрунтоване пояснення неможливості такого подання. НКЦПФР має право розглянути пакет документів без такої інформації та документів, якщо визнає пояснення заявника обґрунтованим.
2. Документи у складі пакета документів, визначеного цим Порядком, мають бути викладені українською мовою (або англійською мовою у разі подання документів щодо фізичної особи — іноземця) та підписані уповноваженою особою професійного учасника, а також повинні містити актуальну, повну, послідовну та достовірну інформацію.
3. Подання заявником до НКЦПФР та відправлення НКЦПФР заявнику повідомлень та документів, передбачених цим Порядком, здійснюється в електронній формі з урахуванням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг офіційним каналом зв’язку засобами, визначеними окремим документом нормативно-технічного характеру, інформація про які оприлюднена на офіційному вебсайті НКЦПФР, відповідно до вимог цього документа.
У пакеті документів, подання яких до НКЦПФР передбачено цим Порядком, кожний документ, створений в електронній формі або створений як електронна копія паперового документа (сканована копія), має бути окремим файлом у текстовому форматі, вид якого обирається професійним учасником самостійно, якщо інше не встановлено цим Порядком, із застосуванням електронного підпису уповноваженої особи заявника, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, який повинен містити ідентифікаційні дані юридичної особи - заявника, представником якої є така особа (повне або офіційне скорочене найменування та ідентифікаційний код за Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань юридичної особи) на кожному окремому електронному документі.
4. Професійний учасник може подати до НКЦПФР документи відповідно до пункту 1 цього розділу щодо будь-якого працівника такого професійного учасника, який у подальшому може бути призначений виконуючим обов’язки головного керівника, у тому числі тимчасово у випадку, зазначеному в абзаці другому пункту 7 розділу I. Така особа повинна відповідати вимогам щодо професійної придатності та ділової репутації, встановленим Стандартами, до керівника.
НКЦПФР приймає постанову про погодження такої особи на посаду виконуючого обов’язки головного керівника (у тому числі тимчасово) у такому професійному учаснику або про відмову у такому погодженні відповідно до цього Порядку.
Всі інші умови та випадки надання послуги (необхідні документи) можна переглянути на сайті НКЦПФР за посиланням: https://bit.ly/3Ek0yIg .