Оформлення та обмін посвідчення члена екіпажу

Ідентифікатор послуги
00323
Строк
до 20 днів
Повна назва
Оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого) та обмін посвідчення члена екіпажу
Інформація про послугу
Особа, що належить до екіпажу повітряного судна або авіаційного персоналу, має відповідне посвідчення. У разі зіпсування, втрати чи викрадення посвідчення члену екіпажу, його потрібно замінити чи оформити нове.

Як отримати і що для цього потрібно

Де отримати
Державна авіаційна служба України
Як замовити послугу
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто, шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом) чи заповнивши заяву на отримання послуги онлайн на сайті: https://my.gov.ua/info/service/2989/howtoorder?languageId=0.
Хто може звернутися: юридична особа
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:
Заява-анкета для внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру у зв'язку з оформленням посвідчення члена екіпажу, подана особисто громадянином України (формується в електронному вигляді працівником Державіаслужби на підставі поданих документів)
Письмова заява (довільної форми)
Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення посвідчення члена екіпажу на території України)
Документи, що підтверджують обставини (події), у зв'язку з якими посвідчення члена екіпажу підлягає обміну (у випадках зміни інформації, внесеної до посвідчення та/або виявлення помилки в інформації, внесеній до посвідчення
Документ (протокол, довідка тощо), виданий компетентним органом іноземної держави, в якій втрачено або викрадено посвідчення члена екіпажу, що підтверджує факт звернення особи щодо його втрати або викрадення (засвідчений у встановленому законодавством порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, подається з перекладом українською мовою, засвідченим нотаріально)
Документ, що підтверджує сплату адміністративного збору за оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого) та обмін посвідчення члена екіпажу, або інформація (реквізити платежу) про сплату збору в будь-якій формі, надані експлуатантом посадовій особі Державіаслужби, за якою може бути перевірено факт оплати із використанням програмного продукту «check»
Паспорт (оригінал та копія)
Копія свідоцтва авіаційного персоналу
Подання щодо оформлення посвідчення члена екіпажу, яке подається за формою згідно з додатком до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення посвідчення члена екіпажу
Супровідний лист експлуатанта про подання документів на оформлення посвідчення члена екіпажу
Умови і випадки надання

Посвідчення члена екіпажу оформлюється і видається громадянинові України: 1) який належить до складу екіпажу повітряного судна, відноситься до осіб льотного екіпажу та екіпажу пасажирського і вантажного салону; 2) який належить до осіб авіаційного персоналу, які не входять до складу екіпажу, але забезпечують виконання технологічних процесів перевезення та виконання видів польотів або авіаційних робіт чи технічне обслуговування повітряних суден у позабазових аеропортах. 


Посвідчення оформлюється за поданням керівника експлуатанта, який є роботодавцем особи, на ім’я якої оформлюється посвідчення. 


Рішення про оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого) та обмін посвідчення, яке оформлено із застосуванням засобів Реєстру, приймається посадовою особою Державіаслужби за результатами ідентифікації особи.


Подання щодо оформлення посвідчення члена екіпажу подається за формою згідно з додатком до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення посвідчення члена екіпажу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 № 622.

Результат та способи отримання результату
Посвідчення члена екіпажу
Відмова в оформленні чи видачі посвідчення члена екіпажу
Отримати результати надання послуги заявник може особисто.

Строк та вартість надання послуги

Звичайне надання
Адміністративний збір
1070,91 UAH
Строк надання
20 днів (робочі)
Термінове надання
Адміністративний збір
1229,80 UAH
Строк надання
7 днів (робочі)

Куди звернутися, якщо відмовлено у наданні послуги?

Підстави для відмови у наданні послуги
Подання документів та інформації, необхідних для оформлення і видачі посвідчення члена екіпажу, не в повному обсязі
Виявлення фактів недійсності поданих документів (у тому числі наявність виправлень, пошкоджень, які не дають змоги ідентифікувати особу, на ім’я якої оформлюється посвідчення члена екіпажу, наявність візуальних ознак підробки, закінчення строку дії (крім посвідчення, що підлягає обміну у зв’язку із закінченням строку дії)
Коли особа вже отримала посвідчення члена екіпажу, яке є дійсним на день звернення
Невстановлення тотожності особи, на ім’я якої оформлюється посвідчення члена екіпажу, із фотозображенням у документах, що посвідчують особу
Неналежність особи, на ім’я якої подано документи для оформлення посвідчення до категорії осіб, визначених пунктом 2 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення посвідчення члена екіпажу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 № 622
Відсутність документів, що підтверджують сплату адміністративного збору, або інформації (реквізитів платежу) про сплату збору в будь-якій формі, наданої експлуатантом посадовій особі Державіаслужби, за якою може бути перевірено факт оплати із використанням програмного продукту «check», відсутності інформації про підтвердження факту оплати в державному сервісі перевірки квитанцій;
Коли дані, отримані з баз даних Єдиного державного демографічного реєстру, не підтверджують інформації, наданої особою
Скаргу може подавати: оскаржувач, представник оскаржувача
Органи, до яких оскаржується
Державна авіаційна служба України
Адміністративний (позасудовий) порядок оскарження
Державна авіаційна служба України
Спосіб подання скарги:
Електронною поштою
Поштовим зв’язком (рекомендованим листом з описом вручення)
Особисто (письмова скарга)
Шляхом заповнення електронної форми на веб-порталі, з використанням якого надаються адміністративні послуги за посиланням None
Строк для подання скарги: У порядку, передбаченому Законом Україні «Про звернення громадян» (1 рік, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням)
Граничний строк розгляду скарги: У порядку, передбаченому Законом Україні «Про звернення громадян» (1 місяць від дня надходження. Якщо в місячний термін розглянути скаргу неможливо – строк може бути подовжено, при цьому загальний термін розгляду скарги не може перевищувати 45 днів)
У скарзі має бути зазначено:
Повне найменування (ім’я) оскаржувача, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім’я) представника оскаржувача, якщо скарга подається представником
Зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку оскаржувача
Викладення обставин, якими оскаржувач обґрунтовує свої вимоги
Вимоги оскаржувача
Підпис оскаржувача або його представника із зазначенням дати складання скарги
Відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання
До скарги додаються: Засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав оскаржувача, У випадку оскарження представником - довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника оскаржувача
Окружний адміністративний суд
Судовий порядок оскарження
Спосіб подання позовної заяви: Подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Строк для подання позовної заяви: Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов’язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.
Строк розгляду позовної заяви: Суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку. Суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.
В позовній заяві зазначаються:
найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;
повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв’язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб’єкта владних повноважень;
зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;
виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;
відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;
відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;
перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;
у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб’єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;
у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб’єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;
власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості стосовно представника.
До позовної заяви додається: документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону; всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Інші додатки: У разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, участь у судовому засіданні щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, звільнення (відстрочення, розстрочення, зменшення) від сплати судового збору, про призначення експертизи, витребування доказів, про забезпечення надання безоплатної правничої допомоги, якщо відповідний орган відмовив у її наданні, тощо.

Часті питання та відповіді

Скільки коштує оформлення посвідчення члена екіпажу?
За оформлення посвідчення члена екіпажу сплачується адміністративний збір, який розраховується як сума вартості адміністративної послуги, вартості бланка посвідчення члена екіпажу та його персоналізації. У разі оформлення посвідчення члена екіпажу у звичайному режимі протягом 20 робочих днів розмір плати (адміністративного збору) становить 638 грн. 90 коп. (158 грн. 90 коп. - вартість адміністративної послуги та 480 грн. 00 коп. - вартість бланка посвідчення члена екіпажу та його персоналізації). У разі оформлення посвідчення члена екіпажу протягом 7 робочих днів розмір плати (адміністративного збору) становить 797 грн. 80 коп. (вартість адміністративної послуги подвоюється і становить 317 грн. 80 коп., та 480 грн. 00 коп. - вартість бланка посвідчення члена екіпажу та його персоналізації).
Що робити, якщо власником посвідчення члена екіпажу припинено громадянство України?
Посвідчення члена екіпажу є документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України. Особа, стосовно якої громадянство України припинено відповідно до Закону України “Про громадянство України”, зобов’язана у порядку та строки, встановлені законодавством про громадянство, повернути посвідчення Державіаслужбі, а у разі, коли така особа проживає за кордоном, - закордонній дипломатичній установі України.
Чи може особа використати посвідчення члена екіпажу у приватних цілях?
Посвідчення члена екіпажу не може бути використано на території України громадянином України, якому його оформлено, для вчинення правочинів та здійснення приватних поїздок за кордон, не пов'язаних з виконанням службових обов'язків
Що робити у разі пошкодження посвідчення члена екіпажу, зміни інформації, внесеної до посвідчення або виявлення помилки в інформації?
У разі виникнення обставин (подій), у зв’язку з якими посвідчення підлягає обміну (крім закінчення строку дії посвідчення), документи для його обміну подаються протягом місяця з дати настання таких обставин (подій).
Чи може отримати готовий документ інша особа за довіреністю?
Ні. Видача посвідчення особі, на ім’я якої його оформлено, здійснюється на підставі документа, що посвідчує особу, та підтверджується її підписом в заяві-анкеті. Під час видачі посвідчення проводиться процедура верифікації, перевірка інформації про особу, на ім’я якої оформлено посвідчення, шляхом її зчитування з безконтактного електронного носія.
Як здійснити обмін посвідчення члена екіпажу у зв'язку із закінченням строку дії?
У разі закінчення строку дії посвідчення документи для його обміну можуть бути подані до закінчення цього строку. У такому випадку посвідчення після прийому документів повертається та надається особою, на ім’я якої оформлюється посвідчення, під час отримання нового посвідчення.
В яких випадках посвідчення члена екіпажу повинно бути повернуто органу видачі?
У разі зміни місця роботи або службових обов'язків чи припинення членом екіпажу льотної роботи його посвідчення члена екіпажу, у разі закінчення строку дії посвідчення, а також у разі смерті особи, а також у разі припинення діяльності експлуатанта (анулювання сертифіката експлуатанта), за поданням якого його оформлено та видано, крім випадку, коли посвідчення не підлягає обміну, керівник експлуатанта забезпечує в місячний строк повернення Державіаслужбі таких посвідчень.
Чи може особа відмовитися від внесення до посвідчення члена екіпажу відцифрованих відбитків пальців рук?
Ні. Відцифровані відбитки пальців рук особи вносяться до Єдиного державного демографічного реєстру у разі оформлення посвідчення члена екіпажу, які вносяться до безконтактного електронного носія, який імплантовано у посвідчення, що відповідає вимогам нормативних документів у сфері технічного та криптографічного захисту інформації в Україні.
Які документи необхідні для пред'явлення особою, на ім'я якої оформлюється посвідчення члена екіпажу, під час заповнення заяви-анкети?
1. Паспорт громадянина України 2. Довідка про реєстрацію місця проживання, у разі пред’явлення паспорта громадянина України у формі картки 3. Свідоцтво авіаційцного персоналу, чинне на момент пред'явлення, а також додаток до нього (за наявності) 4. Паспорт громадянина України для виїзду за кордон або інший документ (у разі необхідності написання прізвища або/та імені латинськими літерами відповідно до написання у раніше виданих на ім’я особи документах, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, виданих компетентними органами України, або в документах, що підтверджують факт народження, зміну імені (у тому числі у разі укладення або розірвання шлюбу), виданих компетентними органами іноземної держави та легалізованих в установленому порядку)
Що робити, коли було відмовлено в оформленні посвідчення члена екіпажу?
Експлуатант має право звернутися до Державіаслужби повторно щодо видачі посвідчення в разі зміни або усунення обставин, у зв’язку з якими відмовлено в оформленні чи видачі посвідчення.
У разі обміну посвідчення члена екіпажу чи можна залишити посвідчення собі на згадку?
Ні. Після оформлення особі посвідчення члена екіпажу у зв’язку з обміном її попереднє посвідчення вилучається та анулюється, після чого списується та знищується.
Як поновити посвідчення члена екіпажу замість втраченого або викраденого?
Замість втраченого або викраденого посвідчення після встановлення факту видачі такого посвідчення особі, яка заявила про втрату або викрадення, Державіаслужба оформлює нове посвідчення за умови надання документів передбачених пунктами 13, 37 та відповідно до вимог передбачених пунктом 38 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення посвідчення члена екіпажу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 № 622.
Що робити у разі втрати або викрадення посвідчення члена екіпажу?
У разі втрати або викрадення посвідчення на території України особа зобов’язана негайно повідомити командирові повітряного судна, членом екіпажу якого вона є, керівникові експлуатанта, а в разі викрадення - також органові Національної поліції. Про факт втрати або викрадення посвідчення керівник експлуатанта негайно повідомляє Державіаслужбі. Про втрату або викрадення посвідчення за кордоном особа зобов’язана повідомити компетентним органам іноземної держави та найближчій закордонній дипломатичній установі України.
На який строк видається посвідчення члена екіпажу?
Посвідчення члена екіпажу видається на п'ять років.
Навіщо пред'являти довідку про реєстрацію місця проживання?
Відповідно до пункту 16 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення посвідчення члена екіпажу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 № 622, до заяви-анкети про внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру у звязку з оформленням посвідчення члена екіпажу вносяться дані про реєстрацію місця проживання (область, район, місто/населений пункт, вулиця/площа/провулок, номер будинку, корпусу, квартири/кімнати).
Якщо посвідчення члена екіпажу, визнане недійсним у зв'язку з його втратою/викраденням, знайдено, чи можна надалі його використовувати під час виконання службових обов'язків?
Ні. Таке посвідчення визнане недійсним. Державіаслужба протягом доби з моменту отримання від експлуатанта інформації про втрату або викрадення посвідчення вносить її до Єдиного державного демографічного реєстру, інформує Адміністрацію Державної прикордонної служби України та Інтерпол про те, що посвідчення визнане недійсним. У разі виявлення посвідчення, що заявлене втраченим або викраденим, керівник експлуатанта, за поданням якого оформлено та видано посвідчення, протягом доби повідомляє Державіаслужбі та забезпечує його повернення.
Яких прав набуває особа з отриманням посвідчення члена екіпажу?
Посвідчення члена екіпажу дає право особі, якій його оформлено, на виїзд з України і в'їзд в Україну з метою виконання службових обов'язків.
Відбитки яких пальців рук мають бути отримані у звязку з оформленням посвідчення члена екіпажу?
До Єдиного державного демографічного реєстру вносяться відцифровані відбитки вказівних пальців рук особи. У разі пошкодження, відсутності вказівного пальця руки або відсутності можливості через якість отриманого графічного зображення відцифрованого відбитка (відбитків) пальця (пальців) рук (руки) особи ідентифікувати її беруться парні відбитки інших пальців рук або два будь-які відбитки пальців руки, про що зазначається в заяві-анкеті для внесення інформації до Реєстру. У разі відсутності можливості через якість отриманого графічного зображення відцифрованих відбитків усіх пальців рук особи ідентифікувати її відцифровані відбитки пальців рук не отримуються, про що складається акт, який затверджується керівником відповідного підрозділу Державіаслужби, та зазначається в заяві-анкеті для внесення інформації до Реєстру. Зазначений акт сканується засобами Реєстру та додається до заяви-анкети.
Чи може особа отримати інформацію з Єдиного державного демографічного реєстру
Кожна особа, персональні дані якої (інформація про яку) внесені до Реєстру, має право на безоплатне отримання довідки про внесення інформації до Реєстру та видані документи, а також від Державіаслужби повідомлення про кожен випадок звернення щодо передачі інформації про неї з Реєстру. Видача довідки здійснюється в паперовій або в електронній формі. Особа або її законний представник під час подання заяви про видачу довідки у паперовій формі особисто пред’являє посадовій особі уповноваженого суб’єкта документ. Заява може бути подана особою в електронній формі із застосуванням власного електронного цифрового підпису через Єдиний державний портал адміністративних послуг.
Що робити у разі наявності інформації про оформлення посвідчення члена екіпажу з порушенням вимог законодавства?
У разі оформлення посвідчення члена екіпажу з порушенням вимог законодавства (підроблення, невідповідність даних, зазначених у посвідченні, даним, що містяться у базі даних Єдиного державного демографічнорго реєстру та інформаційних баз, що перебувають у власності Державіаслужби) керівник експлуатанта проводить службове розслідування, за результатами якого складається у двох примірниках висновок, який надсилається Державіаслужбі. Перший примірник висновку зберігається в експлуатанта, другий - в структурному підрозділі Державіаслужби.
Чи зберігаються здані особою відбитки пальців рук в Реєстрі, та чи можуть вони бути використаними в будь-який інший спосіб окрім оформлення посвідчення члена екіпажу?
Відцифровані відбитки пальців рук особи зберігаються в Єдиному державному демографічному реєстрі до моменту видачі документа особі. Про факт видачі документа в Єдиному державному демографічному реєстрі робиться відповідна відмітка. Після проставлення відмітки відцифровані відбитки пальців рук вилучаються та знищуються з відомчої інформаційної системи Державіаслужби з інформуванням про це Головного обчислювального центру Реєстру, який вилучає та знищує такі відбитки з Реєстру. Уповноважені посадові особи Державного центру персоналізації документів, Головного обчислювального центру Реєстру та Державіаслужби складають електронні акти вилучення відповідно з Державного центру персоналізації документів, Реєстру та відомчої інформаційної системи Державіаслужби, а також електронні акти знищення відцифрованих відбитків пальців рук особи. Після вилучення та знищення відцифрованих відбитків пальців рук особи в Реєстрі зберігаються їх шаблони, які використовуються з метою ідентифікації особи для оформлення, видачі, обміну передбачених Законом України “Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус” документів.
Чи забезпечується захист інформації про особу, внесеної до Єдиного державного демографічного реєстру у зв'язку з оформленням посвідчення члена екіпажу?
Внесена до Реєстру інформація є конфіденційною. Нерозголошення конфіденційної інформації гарантується державою. Збирання, зберігання, використання та захист інформації, що міститься у Реєстрі, здійснюються відповідно до закону. Надання інформації, відомостей або інших персональних даних про особу, що містяться у Реєстрі, здійснюється виключно у випадках, передбачених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини або за згодою самої особи.
Яка інформація міститься на безконтактному електронному носієві, що імплантований в бланк посвідчення члена екіпажу?
До безконтактного електронного носія, який імплантовано у посвідчення, що відповідає вимогам нормативних документів у сфері технічного та криптографічного захисту інформації в Україні, вноситься: 1) інформація, що міститься в зоні візуальної перевірки посвідчення; 2) біометричні дані, параметри (відцифрований образ обличчя, відцифрований підпис, відцифровані відбитки пальців рук особи); 3) дані про забезпечення захисту інформації, що міститься на безконтактному електронному носії. Інформація вноситься до безконтактного електронного носія відповідно до вимог законодавства та рекомендацій документа IКАО Doc 9303.

Нормативна база

Нормативні документи, що регулюють надання послуги:
Закон України "Про громадянство України" пункт 9 статті 5 Закон України "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України" абзац сьомий статті 2 Закон України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" частина п'ята статті 26тті Постанова КМУ від 22.11.2017 №892 "Про встановлення вартості адміністративної послуги за оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого) та обмін посвідчення члена екіпажу" пункт 1 Постанова КМУ від 12.11.2014 №622 "Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі. знищення посвідчення члена екіпажу" пункт 3 Постанова КМУ від 27.01.1995 №57 "Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України" підпункт 6 пункту 2 Правил