Анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) (діяльність з торгівлі цінними паперами, діяльність з управління іпотечним покриттям, депозитарна діяльність, клірингова діяльність)
Як отримати і що для цього потрібно
Де отримати
Як замовити послугу
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто, електронною поштою.Хто може звернутися: юридична особа
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:
Умови і випадки надання
Для депозитарної установи, яка подала заяву на анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу - депозитарної діяльності депозитарної установи:
копії актів приймання-передавання документів, передбачених нормативно-правовим актом НКЦПФР, що регулює питання припинення провадження професійної діяльності на ринках капіталу - депозитарної діяльності, якщо не всі депоненти, емітенти, номінальні утримувачі, з якими ліцензіатом укладені відповідні договори, закрили рахунки у цінних паперах у строк, установлений нормативно-правовим актом НКЦПФР, що регулює питання припинення провадження професійної діяльності на ринках капіталу - депозитарної діяльності;
копії виписок про стан рахунку у цінних паперах ліцензіата у Центральному депозитарії та/або Національному банку України, з якими були укладені депозитарні договори.
У разі наявності у депозитарної установи ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу - депозитарної діяльності, а саме діяльності із зберігання активів інститутів спільного інвестування та/або зберігання активів пенсійних фондів депозитарна установа разом із заявою на анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу - депозитарної діяльності, а саме депозитарної діяльності депозитарної установи надає заяви на анулювання інших видів депозитарної діяльності.
Для депозитарної установи, яка подала заяву на анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на ринках капіталу - депозитарної діяльності, а саме діяльності із зберігання активів інститутів спільного інвестування та/або зберігання активів пенсійних фондів:
копії документів, які підтверджують розірвання договорів про обслуговування зберігачем активів інститутів спільного інвестування та/або договорів про обслуговування пенсійного фонду зберігачем, та документів, які підтверджують передачу активів фондів іншим депозитарним установам.
Для оператора організованого ринку капіталу:
копії документів, що підтверджують припинення зобов’язань, безпосередньо пов’язаних із здійсненням професійної діяльності на ринках капіталів, за договорами з особами, які провадять клірингову діяльність, Центральним депозитарієм цінних паперів, Національним банком України;
копії документів, що підтверджують припинення зобов’язань з учасниками торгів на такому організованому ринку капіталу.
Для ліцензіатів, які здійснюють професійну діяльність на ринках капіталу - діяльність з управління активами інституційних інвесторів, а саме - діяльність з управління іпотечним покриттям:
перелік емітентів, з якими на дату прийняття рішення про припинення діяльності ліцензіат мав договори на управління іпотечним покриттям;
копії документів, що підтверджують розірвання договору про управління іпотечним покриттям, засвідчені ліцензіатом (щодо кожного емітента, з яким укладено договір) або документів, які підтверджують передання всіх прав та зобов’язань ліцензіата, що припинився шляхом приєднання до іншого ліцензіата, пов’язаних з провадженням ним діяльності з управління іпотечним покриттям, цьому ліцензіату - правонаступнику, якщо він має відповідну ліцензію;
До заяви про анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на організованих товарних ринках - діяльності з організації торгівлі продукцією на товарних біржах, додаються такі документи:
рішення уповноваженого органу ліцензіата про припинення провадження діяльності з організації торгівлі продукцією та/або припинення ліцензіата як юридичної особи (рішення про звернення до НКЦПФР про анулювання ліцензії);
документи, що підтверджують припинення зобов’язань за договорами з особами, які провадять клірингову діяльність, крім випадків провадження клірингової діяльності товарною біржею самостійно відповідно до ліцензії на провадження клірингової діяльності з визначення зобов’язань, виданої НКЦПФР;
документи, що підтверджують припинення зобов’язань з учасниками біржових торгів.
Для анулювання ліцензії за власною ініціативою ліцензіат надає офіційним каналом зв’язку в електронній формі з використанням електронного підпису чи печатки, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа відповідно до вимог законодавства про електронний документообіг та електронні довірчі послуги, до НКЦПФР заяву про анулювання ліцензії, складену українською мовою.
Приймання НКЦПФР від заявника та відправлення НКЦПФР заявнику документів, передбачених Положенням, здійснюється у вигляді електронних документів з урахуванням вимог законодавства у сфері електронного документообігу за допомогою засобів електронного зв‘язку (E-mail) за адресою НКЦПФР: admittance@nssmc.gov.ua
Документи, передбачені НПА, приймаються на визначену електронну адресу НКЦПФР у вигляді електронного повідомлення.
Документи, перелік яких визначаються НПА, приймаються НКЦПФР, якщо вони відправлені з електронної пошти, адреса якої, вважається офіційною електронною адресою заявника.
НКЦПФР не приймає електронні повідомлення, якщо вони надіслані з домену або з доменної зони до яких застосовано санкції або інші обмежувальні заходи відповідно до законодавства України про санкції.
НКЦПФР приймає електронні повідомлення за умов:
у темі (subject) електронного повідомлення зазначено код за ЄДРПОУ адресанта або код (id) для нерезидентів;
повідомлення містить у текстовому полі (body) текст відповідної заяви із зазначенням електронної адреси заявника для можливості визначення виду адміністративної послуги;
повідомлення містить у вкладенні (attachment) документи, визначені НПА, у вигляді електронних документів, сформованих у відповідності до вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». При формуванні електронного документу застосовується удосконалений електронний підпис автора, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Електронний підпис автора повинен мати розширення *.p7s;
документи, які містить повідомлення, мають формат *.pdf;
документи, визначені НПА, та електронний підпис (підписи) автора (авторів) документа повинні бути стиснути в єдиний архів. Архівний файл повинен мати найменування «addsec.zip». Розмір архівного файлу не повинен перевищувати 20 МВ.
Всі інші умови та випадки надання послуги (необхідні документи) можна переглянути на сайті НКЦПФР https://www.nssmc.gov.ua/