Допомога одиноким матерям
Як отримати і що для цього потрібно
Де отримати
Як замовити послугу
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто, шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом) чи заповнивши заяву на отримання послуги онлайн на сайті: https://diia.gov.ua/services/dopomoga-na-ditinu-odinokij-materi-abo-batku.Хто може звернутися: фізична особа
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:
Умови і випадки надання
Особи, які мають право на отримання послуги:
Одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини) відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини. Якщо одинока мати, одинокий усиновлювач, мати (батько) у разі смерті одного з батьків зареєстрували шлюб, то за ними зберігається право на отримання допомоги на дітей, які народилися чи були усиновлені до шлюбу, якщо такі діти не були усиновлені чоловіком (дружиною);
мати (батько) дітей у разі смерті одного з батьків, яка (який) не одержує на них пенсію в разі втрати годувальника, соціальну пенсію або державну соціальну допомогу дитині померлого годувальника, передбачену Законом України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”.
Документи, що подаються в окремих випадках:
довідка закладу освіти про те, що дитина під час літніх канікул не перебувала на повному державному утриманні (у разі перебування вдома під час літніх канікул дитини, яка перебуває на утриманні в інтернатному закладі за рахунок держави);
відомості про навчання дитини за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти (не довше ніж до досягнення ними 23 років);
копія свідоцтва про смерть одного з подружжя та відомості про неотримання на дитину пенсії та державної соціальної допомоги (у разі смерті одного з батьків дитини, якщо мати або батько не отримує на дитину пенсію у зв’язку із втратою годувальника, соціальну пенсію або державну соціальну допомогу дитині померлого годувальника, передбачену Законом України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”);
висновок центру соціальних служб про початкову оцінку потреб дитини та сім’ї із зазначенням інформації про факт проживання дитини з матір’ю (у разі народження дитини за межами України та неможливості подати документ, що підтверджує факт, що жінка є одинокою матір’ю);
медичний висновок лікарсько-консультативної комісії про потребу дитини в догляді (форма первинної облікової документації № 080-1/о “Довідка про потребу дитини (дитини-інваліда) у домашньому догляді”), виписка з акта огляду медико-соціальною експертною комісією або витяг з рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи (відомості про них) про потребу особи з інвалідністю зі складу сім’ї у постійному сторонньому догляді або висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про тривалу хворобу (не менше ніж три місяці підряд) одного або кількох працездатних членів сім’ї (якщо у складі сім’ї є непрацюючі працездатні особи, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи, і протягом цього періоду зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні менше трьох місяців або які (за яких) не сплатили (не сплачено) єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі, не меншому за мінімальний страховий внесок сумарно протягом трьох місяців періоду, за який враховуються доходи);
витяг / відомості з Державного реєстра майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, документальне підтвердження від органів місцевого самоврядування факту знищення / пошкодження житлового приміщення, що є у власності сім’ї, а також акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства / фактичного місця проживання особи, що підтверджує, що жодне із житлових приміщень, яке перебуває у власності, не здається в оренду (у разі, якщо у власності сім’ї є друга квартира (будинок));
відомості про отримання транспортних засобів безоплатно чи придбання на пільгових умовах через органи соціального захисту населення, у тому числі за рахунок грошової допомоги на придбання автомобіля (у разі, якщо у власності сім’ї є більше ніж один автомобіль, транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з дати випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопеда і причепа)).
За наявності письмової заяви особи, яка претендує на призначення допомоги, але за станом здоров’я або з інших поважних причин (догляд за особою з інвалідністю I групи, дитиною з інвалідністю віком до 18 років тощо) не може особисто зібрати необхідні документи, збір зазначених документів покладається на органи, що призначають допомогу.
Якщо для отримання допомоги необхідно подати документи та/або відомості, що містяться в інформаційно-комунікаційних системах, або якщо такі документи та/або відомості можуть бути отримані / підтверджені шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади, такі документи та/або відомості не подаються, а в заяві зазначаються відомості, необхідні для верифікації особи та отримання даних з відповідних реєстрів і надання допомоги.
У разі коли до заяви не додані всі необхідні документи та/або відомості, орган Пенсійного фонду України повідомляє заявника, які документи та/або відомості мають бути подані додатково. Якщо вони будуть подані не пізніше ніж протягом одного місяця з дня одержання зазначеного повідомлення, днем (місяцем) звернення за призначенням допомоги вважається день (місяць) прийняття або відправлення заяви.