Анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) (діяльність з торгівлі цінними паперами, діяльність з управління іпотечним покриттям, депозитарна діяльність, клірингова діяльність)

Ідентифікатор послуги
01806
Строк
30 днів (календарні)
Вартість
Безкоштовно
Повна назва
Анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) (діяльність з торгівлі цінними паперами, діяльність з організації торгівлі на фондовому ринку, діяльність з управління іпотечним покриттям, депозитарна діяльність, клірингова діяльність)
Інформація про послугу
У разі отримання в установленому порядку заяви ліцензіата установленого зразка про анулювання ліцензії з доданням усіх документів, НКЦПФР у строк не пізніше 30 календарних днів від дати надходження заяви про анулювання ліцензії та цих документів приймає рішення про анулювання ліцензії.

Як отримати і що для цього потрібно

Де отримати
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
Як замовити послугу
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто, шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом).
Хто може звернутися: юридична особа
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:
Заява про анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів)
Копія рішення уповноваженого органу ліцензіата про припинення провадження професійної діяльності на фондовому ринку та/або припинення юридичної особи (рішення про анулювання ліцензії)
Для ліцензіатів, які здійснюють діяльність з управління іпотечним покриттям: перелік емітентів, з якими на дату прийняття рішення про припинення провадження діяльності з управління іпотечним покриттям ліцензіат мав договори на управління іпотечним покриттям; копії документів, що підтверджують розірвання договору про управління іпотечним покриттям, засвідчені ліцензіатом (щодо кожного емітента, з яким укладено договір)
Для торговців цінними паперами: копії документів, що підтверджують виконання (припинення) зобов’язань перед клієнтами, які обслуговувались ліцензіатом на дату прийняття рішення про анулювання ліцензії (у разі наявності таких клієнтів)
Для ліцензіатів, які здійснюють діяльність з організації торгівлі на фондовому ринку: копії документів, що підтверджують припинення зобов’язань за договорами з особами, які провадять клірингову діяльність, та Центральним депозитарієм цінних паперів
Для ліцензіата, який здійснює професійну діяльність на фондовому ринку (ринку цінних паперів) – клірингову діяльність: перелік учасників клірингу, яким на дату прийняття рішення про анулювання було відкрито у внутрішній системі обліку ліцензіата кліринговий рахунок (клірингові субрахунки) та копії документів, що підтверджують припинення виконання ліцензіатом функцій особи, яка провадить клірингову діяльність
Умови і випадки надання

Для  ліцензіата, який здійснює професійну діяльність на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - клірингову діяльність подається:

перелік учасників клірингу, яким на дату прийняття рішення про анулювання було відкрито у внутрішній системі обліку ліцензіата кліринговий рахунок (клірингові субрахунки);

копії документів, що підтверджують припинення виконання ліцензіатом функцій особи, яка провадить клірингову діяльність, а саме:

документів, які підтверджують розірвання договорів, передбачених Положенням про клірингову діяльність, затвердженим рішенням НКЦПФР від 26 березня 2013 року N 429, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2013 року за N 562/23094 (далі - Положення про клірингову діяльність), та інших договорів, які передбачені внутрішніми документами ліцензіата щодо провадження клірингової діяльності та припинення зобов'язань перед клієнтами - учасниками клірингу.

У разі неможливості розірвання договорів, укладених з клієнтами (з причини припинення учасника клірингу), надається перелік таких учасників клірингу, письмове пояснення ліцензіата із зазначенням причин неможливості розірвання договорів та документи, які підтверджують дії ліцензіата по відношенню до вказаних клієнтів.


Для депозитарної установи, яка подала заяву на анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - депозитарної діяльності депозитарної установи подається:

копія рішення уповноваженого органу депозитарної установи - правонаступника про приєднання ліцензіата у разі припинення ліцензіата шляхом його приєднання до цієї депозитарної установи;

перелік депонентів, з якими ліцензіатом укладені договори про обслуговування/відкриття рахунку в цінних паперах, договори про обслуговування зберігачем активів інститутів спільного інвестування та/або договори про обслуговування пенсійного фонду зберігачем, та/або емітентів, з якими ліцензіатом укладені договори про відкриття/обслуговування рахунків у цінних паперах власників, на дату прийняття рішення про анулювання ліцензії;

перелік депонентів ліцензіата, які закрили свої рахунки у цінних паперах у строк, установлений нормативно-правовим актом Комісії, що регулює питання припинення провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - депозитарної діяльності, перелік емітентів, які закрили рахунки у цінних паперах власників, які обслуговувалися у депозитарній установі на підставі договорів з цими емітентами;

копії розпоряджень, наданих депонентами, емітентами, які закрили рахунки у цінних паперах, на списання цінних паперів та закриття рахунків у цінних паперах;

копії актів приймання-передавання документів, баз даних, архівів баз даних, передбачених нормативно-правовим актом Комісії, що регулює питання припинення провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - депозитарної діяльності, якщо не всі депоненти, емітенти, з якими ліцензіатом укладені відповідні договори, закрили рахунки у цінних паперах у строк, установлений нормативно-правовим актом Комісії, що регулює питання припинення провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - депозитарної діяльності;

копії виписок про стан рахунку у цінних паперах ліцензіата у Центральному депозитарії та/або Національному банку України, з якими були укладені депозитарні договори.


У разі наявності у депозитарної установи ліцензії на провадження діяльності із зберігання активів інститутів спільного інвестування та/або діяльності із зберігання активів пенсійних фондів депозитарна установа разом із заявою на анулювання ліцензії на депозитарну діяльність депозитарної установи надає заяви на анулювання інших видів депозитарної діяльності.


Для депозитарної установи, яка подала заяву на анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - депозитарної діяльності, а саме діяльності із зберігання активів інститутів спільного інвестування та/або зберігання активів пенсійних фондів подається:

перелік депонентів, з якими депозитарною установою на дату прийняття рішення про анулювання ліцензії укладені договори про обслуговування зберігачем активів інститутів спільного інвестування та/або договори про обслуговування пенсійного фонду зберігачем;

копії документів, які підтверджують розірвання договорів про обслуговування зберігачем активів інститутів спільного інвестування та/або договорів про обслуговування пенсійного фонду зберігачем, та документів, які підтверджують передачу активів фондів іншим депозитарним установам;

копії виписок про стан рахунку депонентів, з якими укладені відповідні договори;


У документах, що надаються згідно з цим розділом та мають більше одного аркуша, усі аркуші повинні бути пронумеровані, прошиті та засвідчені ліцензіатом.


Результат та способи отримання результату
Рішення НКЦПФР про анулювання ліцензії
Лист про залишення заяви без розгляду
Рішення про відмову у анулювання ліцензії
Отримати результати надання послуги заявник може особисто, поштовим відправленням на вказану при поданні заяви адресу (рекомендованим листом).

Строк та вартість надання послуги

Звичайне надання
Адміністративний збір
Безоплатне надання
Строк надання
30 днів (календарні)

Куди звернутися, якщо відмовлено у наданні послуги?

Підстави для відмови у наданні послуги
Невиконання ліцензіатом вимог, передбачених для анулювання ліцензії на здійснення окремого виду професійної діяльності на фондовому ринку
Недостовірність даних у заяві та документах, поданих заявником для анулювання ліцензії
Скаргу може подавати: оскаржувач, представник оскаржувача
Органи, до яких оскаржується
Окружний адміністративний суд
Судовий порядок оскарження
Спосіб подання позовної заяви: Подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Строк для подання позовної заяви: Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов’язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.
Строк розгляду позовної заяви: Суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку. Суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.
В позовній заяві зазначаються:
найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;
повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв’язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб’єкта владних повноважень;
зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;
виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;
відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;
відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;
перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;
у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб’єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;
у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб’єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;
власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості стосовно представника.
До позовної заяви додається: документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону; всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Інші додатки: У разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, участь у судовому засіданні щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, звільнення (відстрочення, розстрочення, зменшення) від сплати судового збору, про призначення експертизи, витребування доказів, про забезпечення надання безоплатної правничої допомоги, якщо відповідний орган відмовив у її наданні, тощо.

Часті питання та відповіді

Де можна переглянути надання цієї послуги?
Всі інші умови та випадки надання послуги (необхідні документи) можна переглянути на сайті НКЦПФР за посиланням: https://www.nssmc.gov.ua/admin_services/anuliuvannia-litsenzii-na-provadzhennia-profesiinoi-diialnosti-na-fondovomu-rynku-rynku-tsinnykh-paperiv-diialnist-z-torhivli-tsinnymy-paperamy-diialnist-z-orhanizatsii-torhivli-na-fondovomu-rynku-dii/
Чи встановлені вимоги щодо документів, які надаються до заяви про анулювання ліцензії(й)?
Заява та відповідні документи складаються державною мовою. У документах, що надаються згідно з нормативно-правовими актами, які регулюють питання анулювання ліцензії на провадження окремого виду професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) та мають більше одного аркуша, усі аркуші повинні бути пронумеровані, прошиті та засвідчені ліцензіатом.
Чи справляється плата за надання послуги (анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів)?
Адміністративна послуга надається безоплатно.
Який термін розгляду пакету документів, поданий на анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів?
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку у разі отримання в установленому порядку заяви ліцензіата установленого зразка про анулювання ліцензії з доданням усіх документів, повинна у строк не пізніше 30 календарних днів від дати надходження заяви про анулювання ліцензії та цих документів прийняти рішення про анулювання ліцензії.